pondělí 28. června 2010

Tak třeba tohle jako název

Zing! Zing? Bing... Zing je nová stránka o hrách. Česká a docela hezká, jen po těch informacích se občas sveze parní válec, protože "Nová hra od tvůrců Bioshocku bude obsahovat singleplayer i multiplayerz první osoby." a "Právě se objevilo gameplay video z Beyond Good and Evil 2" (které ale na gameplay video moc nevypadá a navíc už vyšlo před rokem). Ale jinak dobrý. Asi. Vypadá to jako mix všeho možného a to je něco, co tu zřejmě doteď chybělo. Stránka je pomalá, bla, bla, bla, ale jaká dneska není... Toť takovej můj rychlej postřeh o stránce, o které všichni píšou na svých twitterech.

A taky...

To jsem se včera stavoval v Game, jsem náhodou šel okolo, a všiml jsem si velkého snížení ceny Uncharted 2, úžasné to hry (nebo snad není tak úžasná?). Z osmnácti stovek sníženo na pouhých 640 korun, tak to je buďto projev šílenství nebo čistě reakce na snížení ceny ve Velké Británii. Pokud je to druhá možnost, tak to je vážně milé. Ale. Ostatní hry stojí osmnáct stovek a to už je nemilé, více než to, při takových cenách má člověk pocit, že ty hry ani nemají na skladě, že v tom obchodě mají jen prázdný krabičky s vytisknutými covery. Kdo si kupuje hry za osmnáct stovek, to vážně nevím... asi někdo, kdo má peníze na rozhazování? To bude ono.

A hra, kterou chci nikde. Proč ji nikdo neprodává? Se slevou, jaké se dostalo Uncharted 2. Proč nikde není k dostání Valkyria Chronicles?! Za přijatelnou, ale i za jakoukoli cenu? Demo je fun tastik, ale vážně nestačí.

zeal

pátek 25. června 2010

Herní pořad Indian

suxx.

I didn't like it.


Máme videokameru a nevíme co s časem. Uděláme herní pořad! Neumíme moderovat, ale to vůbec nevadí, No one cares! Co k tomu mám ještě povědět, místo ke zlepšení tam určitě je a já nevím, proč je to dlouhý přes hodinu, když tam většinu času jeden moderátor mluví naprosto o ničem a druhej se u toho nudí. "Sme nezávislí! Sme fakt nezávislí. A to Zing je super!" Oh, ok. A je to živě, a to je katastrofa v případě, když moderátoři neumí improvizovat, natož moderovat, a já se na to musím dívat, musím se dívat na to, jak Franta mluví o ničem a jeho kamarád neví, proč na něho míří ta kamera.

K pozitivům asi jen to, že recenze jsou docela fajn, asi na úrovni GamePage a toho druhého herního pořadu na Public TV nebo kde se to vysílá. Škoda, že recenze nezabírají větší kus pořadu, sledovat "výkony" moderátorů není zrovna to, co si představuju pod pojmem ucházející ztráta času.

Vůbec neříkám, že bych zvládl odmoderovat takový pořad lépe, vím, že ne, taky se do ničeho takového nepouštím.

Ale ti moderátoři fakt suxx. Sorry.

zeal is praying so he can make it to the next day.

středa 23. června 2010

Seriózní sucho aneb stránky zanesené pískem

Původně tu byl srandovní článek o PSP, ale pak jsem dal na jednu přátelskou radu a tento neseriózně míněný text jsem zahrabal do vnitřností blogspotu a rozhodl se pro upřímnější cestu, která bude lepší v tom, že ji pochopí každý. Doufejme.

Taky se vám, jako mně, zdá, že se stránky o hrách berou až strašně vážně? Co je to, umělecký film? Ne, braková zábava. Tak proč o ní psát jako o uměleckém filmu? Zdá se mi, že snad všude, kde se píše o hrách, převážně na profi webech, se o zábavě jejich redaktorům ani nesnilo. A to je podle mě škoda, protože hry by měly být hlavně o zábavě. A o zábavě se dá psát všelijak. Ale proč o ní psát seriózně, když je ta hra tak blbá, nebo suše, když se celou dobu u ní směju na celou místnost? Dává vám to smysl? Mně tedy vůbec ne.

A kterých webů se to týká? Všech českých, do jednoho. To se takhle začtu do článku o Falloutu New Vegas a čekám, že se jednak něco dozvím, ale to, co se tam dozvím, čekám, že bude napsané tak nějak adekvátně hře o mutantech, co si po atomové válce odešli zahrát hazard do místního kasína. Hra u které se popukám smíchy, asi, a ten pan X X o tom píše, jako kdyby on už dopředu věděl, jaká to nebude nuda.

Totéž časopisy. Tak suché a vlastně mrtvé stránky... kdyby jste cestovali časem a ukázali jste současné časopisy komukoli v dobách Andreje a Icemana, tak by dotyčný zřejmě těžce zaplakal. Vždyť už krátce po jejich odchodu, kdy to ještě byla víceméně sranda, čtenáři nadávali na to, jak už to vůbec není ono, že už nemají důvod ten jejich salát kupovat. A dnes? Nechci vědět, k jakým demonstracím a defenestracím by tehdejší čtenáře donutili dnešní autoři. Jedno je jisté, určitě by to nebylo pěkné.

Proč dnes herní novináři vtloukají lidem do hlavy, že hry jsou něco víc, než jen ne moc chytrá zábava? A navíc, není to moc zábavné číst, taková mučírna na Špilberku vypadá zábavněji.

Proč se vůbec o hrách píše s vážností, která rozhodně neodpovídá tomu, o čem se píše? To je jedna ze záhad, na kterou nikdo nezná odpověď.

Kevina Butlera na vás, suchaři!

zeal

čtvrtek 17. června 2010

Proč nechci 3DS *korektní verze článku*

3DS je nový handheld od Nintenda, který zvládá 3D bez nutnosti mít na hlavě 3D brýle. Jeho tvůrci se chlubí vysokým výkonem, který údajně strčí do kapsy i Segu Dreamcast a to je už nějaký výkon... na obyč handheld. Ba co víc, jeho specifika se přibližují konzolím současné generace, alespoň podle drbů a to znamená, že PSP vedle něj působí jako omalovánky pro chudé. Toť takový nezbytný úvod pro 3DS a teď budou následovat moje důvody, proč o něj nestojím.


Důvod první: Výkon není vše.

Dle mého názoru není důležité na jak vyspělé technologii hry běží, nýbrž jestli jsou zábavné. Rozhodně se nedívám na to, jestli má onen přístroj lepší rozlišení (3DS má 800 řádků, PSP něco přes polovinu toho, co 3DS). Nápady a jejich šikovné začlenění do hratelnosti jsou to, na čem to stojí.

Důvod druhý: 3D aspekt.

Můj názor je takový, že já na svém PSP hraji převážně ve chvílích, když jsem zrovna mimo domov a vážně nehledím na to, jestli má displej 3D hloubku nebo nemá. Chci si na chvíli zahrát nějakou zábavnou hříčku, nebo hru, a ne vystavovat svůj zrak obrazu s 3D efektem.

Důvod třetí: Herní nabídka.

Já osobně preferuji jiné spektrum her a to je taky jeden z oněch důvodů, proč jsem Nintendo nikdy nevlastnil.

Ne, děkuji.

středa 16. června 2010

E3


Tak máme za sebou všechny stěžejní konference a to je zatím první den výstavy. Páni, to byla rychlost. Na co se těšit v následujících dnech? Konami slibuje cosi revolučního, jako ostatně každý na E3, a je tu ještě velká řada firem, které budou mít tu svoji show. Promítanou živě, či jen omezenou na lokální stánek. Je dosti možné, že se objeví něco, co bude stát za "zpař".

Největší dojem na mě udělal asi sci-fi nářezový Killzone 3, jehož velmi těsně následuje Medal of Honor, který vypadá jako bomba první kategorie, vážení. Tak zábavně vyhlížející simulaci války a navíc bombově zpracovanou, jsem zřejmě ještě neviděl. Obrýlenej cool fousáč vs uncool fousáči za zvuků bomb na Kábul, tomu může stěží někdo odolat. Co další hry? Velice zábavně vypadá nový Twisted Metal, který by se dal připodobnit k simulátoru válkou postiženého města, v němž se jeho postižení občané rozhodli vzít osud do svých rukou a všem ostatním dát pěkně přes držku. Klauni s mačetama, vrtulníky, ale i létání s atomovkou a další mayhem, zkrátka tohle bude něco. Zaujala mě nová hra od Erica Chahiho Project Dust, jež mi až nebezpečně připomíná skvostný třetí Populous. Téměř mě odrovnal trailer na poslední díl ze série Ghost Recon, jehož gameplay bude záviset na tom, jak si to vojáci načasují a v onom traileru to bylo tak hezky vygradované, až by nejednomu vojenskému veteránovi ukápla slzička. Dead Space 2 vypadá korektně a poslouží dobře svému účelu. Ukázka z Motorstorm Apocalypse mi vyrazila dech a totéž se málem povedlo LBP 2 a GT 5. Prostě tolik skvělých her, rozhodně bylo na co koukat (a stále je!).

Ale abych to zkrátil.

Arogantní Sony ušla, taky proto, že to byla jedna z těch relevantních konferencí pro mou osobu vlastnící konzoli od Sony. Nintendo bylo takové střídavé polojasno a zataženo, kde nejvíc za zmínku stálo selhání Wiimote ovladače v rukou největší Nintendo celebrity. Jinak klasická stavba her, kterou Nintendo nabízí každý rok. Takže pro vlastníky Nintenda super. Microsoft jsem nestihl celý, ale řekl bych, že ukázal slušnou nabídku her. Pohybový ovladač Kintec mě však zklamal, jak v paletě herních titulů, kde nebyla jediná zajímavější hra, tak v ovládání, které lagovalo až tak, že herní postavy na televizi byly buďto rychlejší nebo o vteřinu pomalejší, než hráč.

 A Heavy Rain. Ten tam sice nebyl. Ale je super!

zeal