sobota 19. září 2009

Seriál: Dungeony ve světle dnešní doby I. Úvod

Chybí mi moderní dungeony. Nikde nejsou k nalezení. Buďto úplně zmizely anebo jsou na tý periferii, kde se ocitly dnešní adventury. Nevím, třeba mi to někdo poví, kam a proč zmizely. Možná se dozvím, že nezmizely a vesele se prodávají jak housky, stejně jako adventury, které prý taky vycházejí ve velkém počtu. U těch adventur to je pravda, že vycházejí, ale jen zlomek z nich aspoň trochu za něco stojí. A dungeony? O...blivno, Oblivion vyšel, ten jsem zkusil a dál? Koukám na všechny strany, i pod sebe a na oblohu. Nikde nic, dungeony umřely. Ne úplně, zaslechl jsem? No aha, ale to se jako dungeon nepočítá, RPGčko z pohledu třetí osoby. I když jako náhrada, jako náhrada to, BOHUŽEL, musí stačit. A ještě je tu Fallout 3. Ohó, tak to já vezmu za vděk těmi third person RPGčkama. Drakensangu, těš se na mě!


4 komentáře:

  1. Tak tohle chce pro začátek jednu důležitost, než se tu odpůrci a příznivci sesypou na hromadu. Definovat z dnešního pohledu rozdíl mezi dungeonem a RPG (a je fuk z pohledu čí osoby), protože to, co platilo před lety, dnes už neobstojí. Dungeony prožily pozvolnou syntézu s RPG. Takže jasně řeknu, o čem tu budeš povídat a cože ti to chybí.

    OdpovědětVymazat
  2. Aha, velmi dobrý postřeh. Zkusím na tom postavit další "díl".

    OdpovědětVymazat
  3. Jeden detail, co si spominam, tak nazyvat urcite RPG hry dungeonmi, bol skoro az tuzemsky zvyk, ktory nebol na zapad od nas bezny. Tam to vzdy boli RPG hry.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, taky mi tu vytanulo na mysli, když jsem chtěl najít seznam dungeonů na Wikipedii. Legitimní herní žánr to však byl, to mi nikdo nevezme. Do příště se podívám na tu definici, čím že se to odlišovalo od RPGček (nejen pohledem z očí viz Robinson's Requiem, Deus a další).

    OdpovědětVymazat