sobota 23. února 2013

Vyrábíme hru, část I.

Na blogu jsem se už tolikrát chtěl vydat tímto směrem, ale nebylo to možné z důvodu takřka neexistujících zkušeností okolo tvorby her. V současné době už nějaké mám. Relativně hotová hra ode mne je sice jen jedna - skákačka o jednom kompletním levelu -, ale mám tu na disku i funkční projekty, které by sice hráč nenazval jinak, než “demo”, ale fungují a dá se říci, že s trochou snahy by za jedno zabité odpoledne šly dotáhnout do fáze jednolevelové hry, o kterou by se poprala česká herní média. Pro zajímavost, je mezi nimi např. i scrollovací čtverečkový dungeon.

Co očekávat od seriálu Vyrábíme hru na Casual Core? Doufám, že půjde o přínosné čtení pro všechny, kdo se zajímá o tvorbu her a neví jak na to - a také pro ty, kteří už vytváří a třeba si chtějí osvěžit teorii, či tady v textu doplnit, či poopravit neúplné znění té či oné definice, jelikož velký odborník zcela jistě nejsem. Myslím, že to bude vůbec zajímavé, pokud vydrží chuť v seriálu pokračovat dál. Dost možná tak na jeho konci vznikne nějaký ten kompletní indie titul, který bude zcela zdarma, protože jeho rozpočet je v podstatě nula korun.

Teď, přemýšlel jsem jakou formou seriál koncipovat. Napadl mě jeden možný způsob, který by mohl být zajímavý pro všechny, a to, že bych tu nerozepisoval kódy, ale spíš to nějak srozumitelně přiblížil, co je nutné udělat, aby to a to fungovalo. Což je zdaleka nejlepší, jelikož tomu porozumí (doufejme) úplně každý. Zatím si ale nejsem perfektně jistý, jestli tento zvolený způsob je ideální. Ale zkrátka zkusíme to a uvidíme, kam nás to zavede.

Pro náš společný herní projekt jsem vybral myslím zajímavý žánr, third person akci a hlavní inspirací je Die Hard Trilogy z PS1 (pak samozřejmě Uncharted, ale *mrk*, ten raději zmiňovat nebudu, protože není šance, abych se kvalitě této hry byť jen přiblížil). Hru budu vytvářet s mírným předstihem, abych se v článcích nedostal do slepé uličky, to ale neznamená, že jako čtenáři nebudete moci ovlivnit vývoj svými jistě zajímavými postřehy a nápady (a to už počítám s tím, že se bude u článků vesele komentovat - jak se říká, věřit si je důležité).

Momentálně mám hotový labyrint s funkčními kolizemi a panáka, který chodí a naráží do stěn, je-li jeho čelo blízko zdi, a taky poletující kameru, která je vždy za panákem a dokonce se umí odrazit od zdi (kamera, ne panák), je-li to nutné. Vše vytvořené mými vlastními znalostmi, a to znamená, že jsem nepoužil nic z existujících hotových řešení - čistě pro pocit vlastního blaha, které je k nezaplacení.

To by jako úvod asi stačilo a v příštím díle se už podíváme naší hře na zoubek. Do té doby napočtenou.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat