neděle 17. února 2013

Zombie Vision: Nezmizí ani na next-genu

Zombie jsou dnes tak oblíbené, že je jen správné pochybovat o tom, že by se na next-genu úplně vypařily. Ne, ne. Zombí hry se na next-gen vrátí, protože jejich obliba neklesá. Ví to např. i Nintendo, které nechalo vyrobit zombí hru dokonce jako startovní titul pro svoji zatím nijak dobře prodávanou konzoli.

S velikým počtem zombí her může v budoucnu přijít i změna pravidel. Po stovce her se zombiemi se střílení headshotů holt jednoho deštivého odpoledne okouká a je jen přirozené, že hráči budou chtít více, než jen střílet do nejhůře zaměřitelného místa na rozpadajícím se těle. Kdo s tímto novým způsobem zabíjení zombií přijde jako první? Bude to vizionářská firma Valve? Nebo se o to pokusí nějaká malá firmička, která si teprve bude chtít udělat vlastní jméno? I tahleta nejistota je fascinující součást vyčkávání na next-gen.

Těch změn bude v zombí žánru samozřejmě víc. Nepůjde jen o to, jakým způsobem je budou hráči odstraňovat z obrazovek. Ta hlavní změna přijde v lepší AI, a budoucí zombí hry se tak budou asi nejvíce podobat vizi tvůrců hry Thief. Zombie, jakožto nemyslící kanibalové na pochodu v ulicích města, se řídí podle toho, co vidí a slyší. Je tu tak velká možnost, že zombí hry na next-genu budou od hráče vyžadovat zapojení vlastní chytrosti, spíše než Rambo stylu, oblíbeného to způsobu dnes. Pokrok a především asi nevyhnutelné znudění hráčů umožní přechod od Ramba ke Thiefu možná rychleji, než si jsou dnešní hráči schopni připustit.

Při hraní bude záležet jak rychle hráč půjde, v čem bude obutý a po jakém druhu podlahy bude chodit, protože kanady na plechové podlaze zní jinak, než tenisky na asfaltu. Bude si hráč v noci, z důvodu omezení spotřeby baterek, svítit lucernou? Zombie, která ve svém zorném poli zaznamená vyšší rozdíl mezi tmou a světlem, okamžitě vyrazí směrem, kde náš hráč nezodpovědně riskuje své prozrazení. Pachy. Pokud náš hrdina prošel rybím trhem, je určitě větší šance, že zombie hráče zavětří svým nemrtvým, ale stále funkčním nosem. Nový způsob hraní bude spočívat i ve využívání vlastnosti zombií shromažďovat se. Tudíž úspěšné rozeznění sirény u auta by hráči mělo zajistit, aby se na druhé straně ulice mohl pomalu proplížit okolo.

Osobně se na první takovou zombie hru velice těším. Rád hraji propracované hry, takové, u kterých si člověk může vybrat z vícero variant, a u nichž je třeba zapojit to, co zombiím chybí a po čem jim tak hlasitě kručí v břiše.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat