sobota 8. června 2013

Star Trek Into the Darkness

Momentálně jsem nadšenej z nového Star Treku, a ne toho herního - který se mi pomaličku stahuje na Steamu, protože je zadarmo a já MMO doteď moc nemusel, ale Star Trek mě zajímá, takže ho možná zkusím, to je dobrej nápad -, ale toho filmového, v němž se to po stránce scénáře tak povedlo, že to dle mě patří mezi to nejlepší ze světa Star Treku a režisér, J.J. Abrams, to převedl tak dobře, až se mi nechce věřit, jak je to možné, natočit tak úchvatnou a, promiňte mi, epickou megapodívanou. Nejsem trekkie, který by věděl všechno o každé technologii, i té nejzapadlejší rase a vůbec by se v tom tak porýpal, až by mu z nosu vytekly všechny tekutiny z těla, jak by se jeho organismus z toho všeho zapotil. Ne. Ale fanoušek jsem.

Tvůrci nové série filmů přitvrdili v akčních scénách, přitvrzeno bylo i v jiných scénách, těch, které ve světě Star Treku doteď nebyly tak časté:


A je to dobře, protože je to v pořádku a dokonce si myslím, že to tak tvůrce Star Treku původně zamýšlel, zahrnout takové scény, které ještě donedávna existovaly tak maximálně na podlaze střižny.

Ale ne, zase to tak důležité samozřejmě nebylo - i když, na druhou stranu Star Trek to potřeboval jako sůl -, spíše mě vzala, a dokonce dostala dynamičnost filmu, podívané, která se vydala cestou... jakou vlastně? Star Trek takový ještě nebyl. Je to Mission Impossible, jsou to Hvězdné války i Hvězdná pěchota, ale i Firefly a Cyborg Cop (Khan) dohromady odehrávající se v pravém Star Trekovském vesmíru. A je to nabušené, jako kdyby to měl být poslední film J.J. Abramse - i ti Trekkies... No a když už si myslíte, že film musí zákonitě, tedy podle zákonů fyziky (vyčerpání tvůrců, herců), skončit, tak se na plátně objeví další a ještě mnohem napínavější scéna, než předtím. Ostatní filmy vedle nového Star Treku jen blednou závistí. Těším se, až si ho pořídím na 3D Blu-rayi. Vážně, pokud jste na něm ještě nebyli, move into the theater near you, now! Yes, Jim.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat