středa 15. května 2024

Deník vývojáře: Vlastní RPG část V.

Editor úrovní - Bez něj se neobejde žádný herní projekt. Tvorba levelu je s ním tak rychlá, že vytvoříte bohatě zásobenou úroveň pod jednu minutu (!). Můj vlastní zatím bezejmenný editor má dvě fáze. V té první si myší vytvoříte podobu úrovně (kterou lze kdykoli změnit) - pokud držíte myšítko 1, můžete úroveň kreslit jako v kterémkoli malovacím programu. Až jsem s podobou spokojený, přepnu do druhého - detailního - editoru, kde už se mi sama od sebe vygeneruje podlaha. Dále mám na výběr druh obsahu, který lze podle potřeby tlačítkem přepínat: Věci, monstra a ostatní. Myšítko 1 přidává obsah a dvojka ho odstraní, pokud chci provést jakékoli změny. Kolečkem pak procházím, co všechno je v nabídce pod daným okruhem.

Dále, pokud kliknu myšítkem 1 na již vytvořený obsah, můžu mu přidat další detaily - například obsah truhly (vyskočí na mě nabídka věcí, které chci, aby v ní byly) nebo tlačítku předám informaci, jakou bránu má aktivovat.

Zvolím místo, kde se na začátku objeví herní postavička. Po uložení, pak jen přepnu tlačítkem na vyzkoušení již hotové úrovně. Nakonec se automaticky vygenerují zdi a veškeré potřebné kolize. 

Jak je vidět, editor není nijak pěkný - tudíž, abych ho přidal do finální hry, potřeboval by nutně zkrášlit. Zatím nemám motivaci ho přidávat. Případně, pokud by byla poptávka, rád ho do hry dám - rozhodně to nebude nijak složité.

zeal 

0 komentářů:

Okomentovat