čtvrtek 5. března 2015

Teď je ten správný čas začít s Unity, je zdarma


Před pár dny byla na GDC 2015 oznámena (pro dlouhodobé uživatele Unity naprosto šokující) zpráva: nová verze Unity se všema jejíma fíčurama je zdarma pro všechny! Už méně šokující to bylo pro ostatní; totiž před pár dny její hlavní konkurent Unreal Enžin oznámil komunistickou distribuci a podle některých tak úplně vzal vítr z plachet jakémukoli oznámení, které si Unity chystalo na konferenci GDC.

Někteří pozorovatelé po zhlédnutí konference tvrdí, že i přes děsivý útok Unrealu se loď Unity stále drží nad vodou a objevily se dokonce i názory, že Unity po oznámení na GDC zmasakrovala kompletní posádku lodě Unreal. Jestli se ji podařilo Unreal potopit, to musí posoudit odborníci. Já osobně jsem nabídkou Unity nadšen, i přesto, že se teď musím naučit milion nových fíčur, ale i těch starších, které fungovaly jen pro platící uživatele.

Příklady starších fíčur, za které se muselo platit a teď jsou zdarma: zrcadla (portály), obrazové efekty (rozostření), lepší optimalizace, lepší stíny, lepší voda a vůbec lepší grafika.

Horší zprávou je, že teď už se nebude moci nikdo vymlouvat na špatnou kvalitu té svojí hry. Je k dispozici enžin, s nímž uděláte moderně vypadající hru, kterou by si mohl kdokoli splést se hrou určenou pro PS4. Unity 5 má pod kapotou obrovský výkon, spoustu nářadí, jak dosáhnout dříve nemožného výsledku. Otázkou nyní je, nakolik jste šikovní, abyste Unity přiměli vyrobit krásný kus softvéru. Už to není problém vašeho PC. Teď je to na vás.

Odkaz, kde stáhnete Unity 5: http://unity3d.com/get-unity

zeal

4 komentáře:

  1. Tak to je dobře, protože s Unity právě začínám :) Novinky jsou určitě super, stejně jako vychytávky ve free verzi, co dřív byly pro. Ale na výslednou kvalitu grafiky přeci jen má asi větší podíl jak někdo umí malovat a modelovat v nějakém 3d programu, než že by najednou všichni dělali v Unity 5 krásné hry :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem psal tu část o lepší grafice, trošku jsem se nad tím pozastavil a teď vím, že jsem to měl alespoň trošku rozvést. Ono mezi fíčurami v bývalé "Unity PRO" byla podpora lepších shaderů, pak věci, které se říká Globální iluminace a další podobné vychytávky, které 3D modelům dají lesk a profesionální vzhled. https://www.youtube.com/watch?v=Fr4H0crCb0E Jasný, pak už jen záleží na tom, jak dobře to vymodeluješ. Ale i kdyby špatně, tak na první dojem se to díky těm krásným shaderům (možná) nepozná. :)

      Z nových fíčur jsou super fyzikální shadery (PBS), a nová super moderní technologie, která se stará o profesionální nasvětlení scény: Enlighten. Pak k zahození není ani Audio mixér, který v Unity doteď nebyl. Díky němu si nemusíš složitě skriptovat vlastní systém mixování zvuku. Tady už automaticky se při střelbě ztiší hudba na pozadí tak, aby se zvuk vzájemně v reprácích nemlátil.

      A hodně štěstí s programováním v Unity, je radost s ní dělat! Sákra, myslím,že dokonce tys mi ho tehdá doporučil. :)

      Vymazat
    2. Fakt? Tak to už asi je dávno, si moc nepamatuju. :) Já jsem doposud si dělal menší hry že jsem si ten engine psal sám, na čemž jsem se asi hodně naučil. Ale dospěl jsem do bodu, kdy už chci ty hry začít dělat pořádně a to bez hotového enginu už prostě nejde. Takže snad se brzy do toho dostanu. Ohledně 2D věcí v Unity už bych řekl, že mám přehled, jak to funguje a kám sáhnout na objekty a co s nimi dělat. A tim 3D se snad ještě prokousám. Doufám, že ty pokročilý fičury nějaký shadery a osvětlení nebude nic složitýho a jen se někde něco? Nastaví? To by bylo fajn. Ale i kdyby, tak se to prostě naučim no :)

      Vymazat
    3. Já teď dělám směsici 2D/3D, takže nový fíčury najisto využiju. Takže taky si budu muset o tom něco nejprve nastudovat. Už jsem zkoušel nějaké ty celoobrazové efekty (image effects) a dost jsem koukal, jaká bomba to je. :) Třeba efekt na manipulaci s barvama ve hře zní extrémně zajímavě. Bude se jistě hodit v jistých okamžicích stáhnout barvu do ČB nebo při drsnějších okamžicích zbarvit do ruda, nebo vůbec nastavit paletu jinak, aby hra působila atmosféričtějším dojmem. No bude to ještě zábava, zkoumat, jakýma čudlíkama půjde kroutit a co z toho všechno vyleze. :)

      Vymazat