úterý 30. srpna 2016

Databáze dokončena

Je hotova moje databáze filmů, na které jsem dělal asi měsíc, resp. několik hodin v rámci jednoho měsíce. Voda, spoře oděné dívky a válení se pod horkým sluncem moc programátořině nesvědčí! No ale zabrat mi docela dala. Nad něčím jsem i dumal, jak to napsat, ten kód, ale díky přehlednosti kódování v Unity, kde si můžete debugovat jak se vám zachce, jsem to nakonec zvlád.

Mezitím jsem stihnul přečíst celou knížku o začátcích kódování v C# a u ní jsem zjistil, že většinu C# jsem už vlastně znal, přestože jsem kódoval v jakési mutantní verzi javascriptu Unityscript. Nejzajímavější na C# je minimální aktivita v Update, metodě, která se pouští každý frame. V databázi ji nepoužívám vůbec. Předpokládám, že u hry nějaký kód, byť minimum, v Update bude.

S filmovou databází jsem maximálně spokojený. Umí řadit filmy podle žánrů, názvů (v češtině a angličtině), mého hodnocení atd. Pracuje s obrázky, které se načtou z externího adresáře - stačí, aby se obrázek jmenoval stejně, jako film, a databáze už automaticky zobrazí, co má zobrazit. Můžu jednoduše přidávat filmy, které se okamžitě objeví v seznamu a tím pádem si je můžu hned prohlížet. Jedním tlačítkem můžu pozměnit jakoukoli informaci a okamžitě ji uložit, a zobrazit. Mám šikovné hodnocení, které funguje stejně jako na IMDb a tudíž je na tabletu radost filmy ohodnotit. Databáze rozpozná, které filmy jsem ještě neviděl - tím pádem si je můžu okamžitě vyfiltrovat.

Věřím, že ji budu využívat poměrně často. A teď se vydám na stezku, kde půjde do tuhého, kam se odváží jen tvůrci videoher.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat