čtvrtek 6. října 2016

Heuréka! Záchrana mojí ztracené hry


Včera se mi podařilo něco, čemu jsem v posledních měsících nevěřil, ale tak moc si přál...

Jak jsem tu už psal, jednoho ošklivého dne, už ani nevím jestli to bylo ráno nebo večer, počítač mi zahlásil cosi na modré obrazovce. A to nikdy není dobrá zpráva, protože modrá barva je na PC spojována vždy jen a pouze se smrtí. Takhle jsem přišel o harddisk. Nutno zopakovat, že šlo o Samsung, zlý zlý Sangšung, kvůli kterému jsem přišel nejen o všechna data z Unity, ale i o moje písničky (či spíše skladby, protože v nich opravdu nezpívám), sejvy z her (Borderlands 2 třeba) a dále ani nechci přemýšlet (a teď si uvědomuju, že tam musely být i fotky.... :( ). Prostě jsem přišel o spoustu dat všeho druhu a mezi nimi i o moji skákačku, na které jsem v té době pracoval.

Štěstí v neštěstí přálo této mojí hře, ve které bylo několik nádherných animací obludek a pěkná animace panáčka. Vzpomněl jsem si před několika měsíci, že jsem ji, hru s pracovním názvem Boomerkid, zkompiloval pro Android a že by mohla tudíž být ještě v útrobách mého rozbitého mobilu. Po opravě jsem zjistil, že tomu tak opravdu je. Další výzva spočívala ve zjištění, jak tahle data dostat ven.

Tak tedy, nejprve jsem musel hru nainstalovanou na mobilu zazálohovat pomocí oficiální mobilní aplikace, což mi vytvořilo .apk soubor. Poté jsem ho jednoduše rozbalil pomocí WinRaru. Soubory s příponou split z Assets adresáře jsem pomocí jednoduchého příkazu v příkazovém řádku spojil dohromady a... Najednou se jednoduchá cesta rozvětvila a veškeré snažení se zdálo u konce.

Až včera jsem objevil program Assets Bundle Extractor, který umí ve změti dat najít jednotlivé soubory s grafikou a dostat je ven v použitelné formě! Tímto chci poděkovat autorům programu za něj. Už jsem se pomalu začal smiřovat s tím, že animaci svojí krásné medvědí obludky (která ve zkompilované hře úplně chyběla) už neuvidím. A co víc, teď můžu ve tvorbě pokračovat. Naprostá paráda! Tenhle týden si chci zaplatit vývojářský účet na Google Play a jako první hrou ode mě na Android zařízení by mohla být tahle zachráněná hopsačka. Jaj!

zeal

0 komentářů:

Okomentovat