neděle 17. května 2009

Experiment

Už zhasla světla. Tovární halou se opět prohnal ten známý, bolestivý výkřik, který byl zvukem utrpení. "Jste šílení.", pronesla po chvíli mimozemská ústa směrem ke dvojici vědců v bílých pláštích.
Ten se skalpelem v ruce nechápavě zakroutil hlavou, očistil skalpel od rudého svinstva a posadil se. Ani jeho kolegyni se nezdálo, jak na ně kus mimozemské bytosti dosud reagoval. "Podejte mi ten dlouhý vrták, kolego, my z téhle bestie prostě potřebujeme dostat alespoň něco. I kdyby nám to tu mělo během několika minut chcípnout!" Po zabodnutí Frenka, speciálního vrtáku, do tlusté tkáně se...

NERD: Ahoj.
CC: ?
NERD: LBP se už prodalo 2 miliony kusů!
CC: A? Co já s tím?
NERD: Na novou IP od neznámé firmy je to obrovský úspěch!
CC: To přece není důvod mi to sem psát, a zrovna když mám rozepsanou povídku. Odpal!
NERD: Hele, na povídku ti každej kašle. Hehe. Tak promiň, ale tahle novinka je zkrátka důležitější, než nějaký tvoje chorobný výmysly maskující se za povídku.
CC: Grrr.
NERD: Čas na kraviny. Ne ne. Čas jsou peníze!
CC: ...
NERD: A co tohle? Tony Hawk zkouší nový skateboard! Myšleno ten počítačový, samozřejmě. Hi hi.
CC: Tony Hawk mi může utřít pozadí. Už půjdeš?
NERD: Člověče, tohle - informace z herního byznysu - by tě ale mělo zajímat, když tady píšeš blog o hrách. Jinak se odborníkem nikdy nestaneš!
CC: Dokud jsi nepřišel, tak mi to tu kvetlo docela dobře. A teď se podívej, všude pošlapaný kvítka, šlápoty v záhonku.
NERD: To se toho stalo. A co mi povíš na tohle? Nintendo údajně prodá 10 milionů Motion Plus. Ti jedou!
CC: Upřímně, nezajímá mě to. Sakra, kam jsem to...
NERD: Nové ATI karty budou mít v sobě zabudovanou PhysX HW podporu!
CC: ...jen dal? Kde je ta...
NERD: Kolem pohybového X360 ovladače je stále živo!
CC: ...trojhlavňová...
NERD: Kane and Lynch 2 je ve vývoji a po grafický stránce bude opět blíž k realismu!
CC: Tady je!
NERD: Co?
.load. cvak.
Prásk!
CC: Tak ta šla vedle. Škoda, přeškoda. Má to ale hbitý nožičky, ten NERD. Stejně jako jazyk.

A nálada na psaní povídky je fuč. Kdoví, co by se stalo, kdybych ji dopsal. Třeba by se nestalo nic, třeba by ji ALTAR Games použili jako předlohu pro další UFO hru. Hmm, další UFO, chci další, promakanější a zábavnější UFO!

zeal

4 komentáře:

  1. Ty mas na to psat povidky :) Jen se to musi brat systematicky, mam stejny problem. Z jednoho napadu se vyloupne maly text, a co dal? Napises to, a uz se k tomu nevratis. Povidka se ale musi stavet, nejde ji napsat na jeden zatah, musi se nejprve promyslet, udelat si predstavu o deji, o postavach, o zapletce, o prostredi, mit to vsechno v hlave a pak teprv postupne zacit psat. Joooo, to neni vubec zadna sranda, je to tezky... Kdyby to bylo lehky, psal by povidky kazdej :). Rozhodne to ale zkus, zacatek me zaujal.

    OdpovědětVymazat
  2. Bych ji i rozepsal, mít víc času. Ale je to tak, jak říkáš. Mám počáteční nápad, začnu psát a pak chvíle zmatku... jak ji rozepsat dál. No a to už mě napadá něco jinýho, začátek pro další povídku. Ale kdybych se přinutil, tak ji dopíšu. Třeba by se hodila i pro KK, kdoví. Jinak díky za kompliment, těch není nikdy dost, zvláště-li když přicházejí ve vhodnou chvíli. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na KK urcite. Taky hodlam nejakou na KK zase dat. I kdyz ja ted pisu spis tuzka papir, takze se mi to pak nechce prepisovat do pocitace, ale neco z toho urcite tak udelam :). Ono na psani je krasne, ze muzes tvorit kdekoli a kdykoli. Sednout si a psat z napadu, je jedna vec, ale tim se clovek daleko nedostane, je to jen inprovizace, ktera je potreba pro ty jednotlivy dilci casti psani. Naopak vymyslet tu povidku, aby to davalo smysl, aby to melo dej, aby to nebylo jen na jednu stranku :) To clovek muze delat kdekoli. Des po ulici, a muzes to cely vymyslet, jdes nakoupit a zase, kdyz nad tim premejslis, muzes to cely vymyslet na nakupe, proste kdekoli, hlava, tuzka, papir, nebo hlava pocitac, to je jedno, a ta hlava se da pouzivat kdekoli a kdykoli. To se me prave na psani strasne libi, potrebujes k tomu jenom sebe a nic jineho. V tom ses Buh :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně to mám na psaní rád. Můžu svoje postavy ponechat osudu na nějaké zapomenuté planetce s pár hodinama kyslíku, aby posléze podlehly šílenství, nebo jim tam po několika hodinách poslat záchrannou loď. Je to celé na mně a vůbec ten pocit při vymýšlení "jak" a "co" je k nezaplacení. :) Jo, radost je pak o to větší, když se něco stvoří, co je hotového, má to pointu, děj a dává to dohromady smysl.

    Připomíná mi to tvorbu hudby, ke které jsem taky stačil přičichnout.

    Na tvoji povídku se těším. Teď přemýšlím jestli tu svoji mám nějak protnout s hrami anebo jestli stačí, aby se odehrávala v herním vesmíru, původní UFO série má takový pěkný vesmír, co pamatuju.

    OdpovědětVymazat