neděle 18. července 2010

Ano nebo ne: brát čtenáře v potaz?

Na blozích jsou dva druhy článků, se kterými se kdy setkáte. Jeden je psaný s touhou obohatit čtenáře, druhý je klasický, čistý blogový příspěvek, který existuje jen proto, že ho chtěl jeho autor vyplivnout na web. I tahle úvaha, neúvaha, je taková, tj. že nepočítá se čtenářem, alespoň ne v první řadě. A pak se kdosi ptá: jaký má vůbec smysl takovej článek nemířenej na čtenáře? Ha?

Když tohle aplikujete na hry, a na hry se dá aplikovat úplně vše, ukáže se, že existuje jen jeden druh her: takový, jehož účel, a smysl, je vydělat. A vydělat je, když všichni dělají hry pro Facebook, Iphone a vůbec pro mobily. Vydělat ale taky znamená nedělat hry prostě "jen tak", z nadšení pro věc, protože je to kontraproduktivní a vůbec "not alright".

Abych se ale zase vrátil zpět k původní myšlence: není právě ten druh článků, který je mířen v první řadě na čtenáře, lehce kontraproduktivní? Oproti hrám je to tedy přesný opak, a dává to smysl, protože takový článek není produkt, který půjde na trh, aspoň ne doslova (přeneseně určitě ano), nýbrž jde o čistě soukromý pohled autora, kterému nejde o to, vytvořit text, co by vyhověl všem, ale přináší "pouze" svůj pohled na věc. A ten se nemusí shodovat s názorem většiny. Který beztak nemusí být ten správný.

Tady mi jde o to, že v současné době lehce tápu a občas se podrbu na bradě, a taky si říkám: jakou motivaci jsem měl v začátcích svého psaní pro KK a jak je tomu teď? Dřív se mi asi chtělo psát, protože jsem si myslel, že mám určitě co zajímavého sdělit a podělit se o to se čtenáři, a že následně se dozvím jejich pohled na věc. A dnes tak nějak tápu... a přemýšlím, jaký článek by takovému průměrnému čtenáři KK vyhovoval? Divný, kam se to vyvinulo, ale nedivte se když naslouchám každému konstruktivnímu komentáři (a ne, komentáře od Giga pudding neberu v úvahu, já je totiž ani nečtu).

zeal

11 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli ti to pomuze, tak ja jsem pri psani nak KK nikdy neuvazoval, co by vyhovovalo ctenari, natoz prumernemu. Pisu co zajima me a co chci napsat. Jestli to bude zajimat nekoho dalsiho, jedine dobre, jestli ne, neda se nic delat. Ma cenu to delat nak jinak? :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je skoda, Giga puding ma totiz obvykle (i ked nie vzdy) velmi zaujimave, rozumne postrehy :)

    A iank, vid co napisal robotron...

    OdpovědětVymazat
  4. Ha! Giga Puding a zajimave komentare? Kdy prosimte? Treba kdyz mi nekolikrat urcovala, co si mohu dovolit psat a co ne? Muzes mi ukazat zpetne jeden jeji zajimavej a rozumnej postreh? Ja jsem takovej nikdy nevidel. V zivote jsem ji nevidel diskutovat, bavit se, prispet s nazorem. Naopak vsechny jeji komentare se omezuji na zcela arogantni a casto osobni urazlive vytky toho, co ona si mysli, ze je jedine spravne. Jakmile nekde uvidi prilezitost bodnout, bodne. Takhle ja si nepredstavuju zajimave a rozumne postrehy. Takhle ja si predstavuju Trolla.

    OdpovědětVymazat
  5. A nemusim chodit ani daleko pre priklady, diskusia pod "Za hry ještě filmovější!". Co tam napisala je pravda. Ma holka pravdu, ma.

    To, ze z teba hovori urazena jesitnost je vec druha. Ano dokaze riadne vrtat, ale vacsinou vrta k veci (ako hovrim, neplati to vzdy, niekedy len otvorene provokuje, ale na druhej strane...)

    OdpovědětVymazat
  6. Micku, nechces si ji sebou vzit na svuj blog, aby na KK uz neotravovala? nebo nechces si ji rovnou vzit? Koukam, mas zajimavej vkus :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ano, Gigapuding ve vetsine pripadu pise rozumne komentare s rozumnyma argumentama, akorat je pise tezce rypave, no. A ne, vzit si ji nechci...

    OdpovědětVymazat
  8. Jezis a pak ze ja sem naivni. Copak nevidite, ze vsechno co napise, vsechny ty jeji rozumne argumenty jejim stylem muze napsat kdokoli, aniz by vubec vedel, o cem mluvi? Hru hral? Knihu cetl? Film videl? Jenom aby rypnul? Vy ste naviky :)

    OdpovědětVymazat
  9. Robotron: Já si už od začátku mého působení na KK bral všechny ty komentáře možná až moc k srdci a řek bych, že mi to částečně zůstalo. To se projevuje tak, že mám nutkání nezklamat čtenářstvo a tak bloumám, co by je asi zajímalo a tak nějak si odpírám své úchylnosti - třeba ódu na Dark Seed nebo "nejlepší scény interaktivních horrorů". :) Což je asi fakt blbost, když nad tím teď tak přemýšlím, když KK je přeci jen blog a my tam píšeme zadarmo a je jen na nás, co tam budeme psát.

    A propos, Giga Puding a rozumné postřehy, hmm, já vím, vedro nás ničí... :)

    OdpovědětVymazat
  10. Oda na Dark Seed? Nejlepsi sceny interaktivnich horroru? Delas si srandu?!!! At uz to je na KK!!!!!!!

    OdpovědětVymazat