neděle 12. června 2011

The Good, The Bad Vision #1

Říká se, že všechny úspěchy se musejí slavit, jinak jednoho dne může svět připomínat prázdné šedivé místo beznaděje. Mno...

Nejdřív začnu tím, co se mi moc nepovedlo - což je úplně v rozporu s první větou; neúspěchy by se měly přecházet bez povšimnutí, nebo alespoň s pocitem ponaučení pro příště, tak či jinak by neměly být rozmazávány zde na blogu. Ale když už jsem zvolil takový název...

The Bad

Můj článek na KK s velmi chytře vymyšleným názvem: Bez emocí by hrám bylo vlastně lépe

Článek o emocích ve hrách skutečně neměl být hloubkovou sondou do vnitřku her, jako spíše zábavným počtením o nekvalitách emočně vyžírkové pochoduju-tunelem-zastavím-se-a-střílím hry Homefront. Neúspěch především vidím v tom, že komentáře zaujaly daleko hlubší stanovisko než můj povrchní a velmi snobsky napsaný postřeh k již zmíněné hře Homefront. A opět, jako už několikrát v minulosti, komentáře se soustředily na obecnější téma, do kterého můj článek píchl, ne však na článek samotný. Příště možná bude lepší napsat jen nadpis Emoce ve hrách a následovné Diskutujte...

The Good

Můj (už trošičku starší) článek na TBL: Originalita ve hrách se přeceňuje

Odvážné myšlenky se vždy poznají podle toho, že na ně někdo z davu zareaguje "Hloupost!" a k tomuto výkřiku se přidají dlouhé a mnohem delší odstavce od ostatních. Upřímně, neřekl bych, že by můj článek oplýval zrovna odvážnými tvrzeními, on spíš říká to, co je "očividné" a co jen možná není až tak viditelné, jako spíš pod svícnem, který je všem na očích, ale část z nich to prostě nevidí, nebo nechce vidět. A to, že originalita v herním průmyslu neexistuje - ne v tom smyslu, že je něco natolik nevídané, unikátní, že to tu ještě v jedné, či jiné formě nebylo. Zpětně si říkám, jaký pěkný a možná i užitečný článek!

A teď jsem si tak říkal, co by se asi mezi herními pisately stalo, kdyby někdo udělal hru, ve které by byl robot s obří haksnou. Kopie Bioshocku! To by znělo ze všech stran, celá ta virtuální nenávist by opět obletěla web a možná by se objevila za čas i v nějakém časopise. Jenže každý správný fanda počítačových her přece ví, že první takový exemplář s obří rukou se objevil ve hře Shogo (schválně odkud to sebrali jeho autoři).

0 komentářů:

Okomentovat