pátek 6. září 2013

Nebaví mě kvůli jedné hře stahovat 20 GB

Tohle není blogový příspěvek na téma: proč jsou hry dnes tak veliké, když ještě nedávno se vešly na jediné DVD, alébrž miničlánek na téma: proč digitální služby vůbec nabízejí hry, které jsou tak veliké, že jejich stažení trvá celý den; a někde, kde je internet stále pomalý, tak i mnohem déle.

Když si chci zahrát určitou hru, ideálně si ji vezmu do ruky a dám ji do přístroje, kde se mi ihned zapne. Takhle to třeba fungovalo na PS2. Dnes jsem si postěžoval, jak dlouho trvá, než se mi hra nainstaluje na PS3 - prostě si chci ihned zajezdit a zjistím, že ještě musím čekat nějakých pět minut. Řeknete si "pět minut ještě nikoho nezabilo", ale pokud se tohle děje častěji, tedy, že si chcete zahrát vždy něco nového, těch pět minut si počkáte každý den, a to jen v případě, chcete-li si zahrát jen jednu hru denně.

U Battlefield 3 je to mnohem delší čekání, protože stahování 20 GB dat rozhodně není na 5 minut - tak rychlý internet myslím ještě v ČR není a nějakou dobu nebude, aby stáhnutí takto velkého objemu dat proběhlo takřka bleskově. U nového Levelu je jako "originálka" Red Orchestra 2, která má údajně také 20 GB a já už teď vůbec nemám náladu si tuhle hru instalovat, resp. stahovat, protože by to zabralo jednak celý den (kdoví jestli budu mít chuť ji hrát zítra) a druhak bych se musel ten jeden den obejít bez streamování MP3, posílání a stahování různých legálních dat, které by cestovaly až nepříjemně pomalu, protože na pozadí by se stahovala obří hra. A ještě nemluvě o tom kolik místa zaplácne na disku.

Digitální distribuce bude jednou "prímová služba", avšak dnes je víceméně nepoužitelná. Jednou se dočteme v učebnicích, že Steam předběhl svoji dobu. A také to, že "krabičkové hry", resp. hry distribuované normální cestou tu zůstaly ještě dlouho poté. U těch (na PC) ale taky poslední dobou existuje jen jediná cesta jak hru z disku nainstalovat - způsobem digitální distribuce, tj. že je jedno, jestli máte hru na DVDčku, prostě si ji musíte stáhnout celou a DVD v mechanice slouží jen jako několikabajtový instalátor (!). Chtěl jsem si zahrát Brink, ale stahovat ho, když ho mám na DVD, se mi tedy nechce. Tento agresivní přístup Steamu a Originu mě teda nijak nenadchl a tak si raději zahraju něco na konzoli, než abych nechal na PC stahovat něco celý den, a to aniž bych věděl, jestli to nakonec bude stát za to, nebo jestli budu mít ještě chuť na tento určitý titul.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat