pondělí 30. září 2013

Android pro vývojáře: špatná a dobrá zpráva

Je tu špatná zpráva týkající se výroby mého Androidího skvostu: Nejspíš nebude mít soundtrack. A to z toho důvodu, že jsem si v jednu chvíli uvědomil (bylo to jako kdyby se najednou ve špinavém baru nad stěží dýchající mrtvolou ztroskotance vnitřnostmi napojenou na hrací automat rozeznil jackpot) o jak velký počet megabajtů by finální .apk soubor narostl. A to samozřejmě jako vývojář nechci. Nechci, aby velký počet megabajtů odradil případného android usera, kterému není jedno, zda si stáhne pár kb malou blbůstku anebo velkou hromadu megabajtů i s celým soundtrackem k tomu. Je to neštěstí, ale je to tak. S velikostí .apk chci mířit na celkovou velikost okolo deseti MB. Momentálně jsem zhruba na devíti MB - což tedy ještě budu optimalizovat - a v plánu mám ještě přidávat postupně nové a nové assety.

Je tu sice pár možností, jak tenhleten problém obejít, jako zvýšit kompresi audia na minimální velikost, aby se dala hudba alespoň trochu rozeznat od šumu, ale do toho se mi moc nechce. Je tu také možnost rozsekat hudební track a použít jen opakující se smyčku. Jak ale dlouhou, aby si běžný hráč dobrovolně neutrhl ušní vstupy, je mi záhadou. Jsou hráči schopni (resp. ochotni) při hraní poslouchat každou jednu minutu opakující se smyčec? Pak se mi tu objevila ještě jedna možnost, a to vytvořit soundtrack znovu a za pomocí velmi obstarožní technologie, uživatelsky nepříjemného modulového trackeru, což ale asi nepůjde, protože mě k vracení se k takto nepohodlnému notovému softwaru nikdo nedostane. Totiž, Unity zvládá přehrávat .xm a, uh, .mod, a tam velikost hraje takovou roli, že klidně i dvouhodinová písnička může mít velikost dvaceti kb, a to je z téměř všech hledisek super, ale z hlediska toho, kdo se v tom bude dřít, už moc ne. Poslední možnost je, a ta se zdá naprosto šílená, přehrávat soundtrack tak, že si ho bude hráč streamovat z internetu. Pokaždé, když hru zapne se mu z netu stáhne cirka padesát mega. To jako raději fakt ne. Že ne?

Jako řešení mi přijde dobré:

Nabídnout dvě verze hry, jednu bez soundtracku, nebo s trochou soundtracku (?), čili, že bych vyrobil nějaké ty nenápadné loopy, a pak verzi obsahující kompletní hudební doprovod. Takže asi takhle? Zní to dobře. 

zeal

0 komentářů:

Okomentovat