pátek 21. února 2014

Ohcrap, Seagate did it again!

Kompletni datova cast meho disku je fuc (futch). Futch jsou i vsechny (?) projekty z Unity a vubec spousta dalsich veci, ktere se ani nesnazim si vybavit, protoze jsou futch. Spousta mych souboru z hudebniho programu jsou taktez fuc, a ja si rikam, proc jen jsem si to neprehral nekam, kde nehrozi, ze to bude futch. Nakonec, muj Flappy Bird klon je futch, ale to mi zas tak nevadi, protoze klon se da naklonovat znovu. Ta moje chodicko-skakacka se uz tak moc dobre klonovat neda, protoze to dulezite, obrazky, jsou uchovany pouze ve zkompilovanem .APK na mem androidim telefonu, a asi ne vsechny. Seagate did it again! Dekuji inzenyrum ze Seagate za kvalitne odvedenou, opetovnou, "demolici" mych dat
(dramaticka pauza)
na sotva jeden rok starem harddisku, cimz padem se s nimi loucim a prechazim k lepsi (?) konkurenci WD. A ted nainstalovat vse znovu, postahovat drivery, doplnit hesla ke vsem online sluzbam, coz asi bude ukol docela nelehky (uz jedna stranka mi rekla, ze me, ani po zadani vsech mych emailu, vubec nezna). A pak taky postahovat vsechny hry ze Steamu, ktery zrovna hraju - the digital future se bude stahovat nekolik dnu. Fjuuu, a pak, ze PC hrani... a ze krabicky jsou jen ozdobou na policce.

A ted jdu rozbit neco, co se mi nelibi.

zeal

13 komentářů:

  1. Sice si koleduju o to, byt oznacen za trolla, ale: RAID 1 nebo 5, NAS, Cloud storage, GIT a dalsi ruzne moznosti jak zalohovat nebo zvysit redundanci a zvysit bezpecnost dat proti selhani. A stara hlaska "Uzivatele se deli na 2 skupiny. Jedni zalohuji a ti druzi jeste neprisli o data" stare plati.

    OdpovědětVymazat
  2. Zaregistruj se na https://github.com/ a commituj svoji práci přec git. Tohle nevyužívat je při vývoji šílenost.

    OdpovědětVymazat
  3. Ted uz to vim, ze neni nejlepsi spolehat se na programy, ktery mi rikaji o stavu harddisku same pekne veci. Ja si posledni mesice pravidelne stav HDD kontroloval, defragmentoval a prave me prekvapilo, ze pak disk uz toho osudneho okamziku pri startu nenabehnul.

    Poridil jsem si dva novy disky, tak snad se uz nebude tenhle scenar opakovat, a za doporuceni uprimny dik, zrovna ten Github vypada jako idealni misto, kde by data mohla prezit pri dalsi takove katastrofe.

    Jeste teda pocitam s tim, ze data z toho disku uplne nezmizela - doufam, ze aspon neco pujde zachranit. By to jinak byla vazne skoda. Byly to sice projekty, na kterych jsem se ucil, a tim padem muzu bejt rad, ze jsem se aspon naucil kodovat, ale hlavne teda ta skakacka uz vypadala vazne dobre a mela i polofunkcni editor urovni, takze chybel uz jen krucek k necemu hmatatelnymu.

    OdpovědětVymazat
  4. Snad se ti to podaří zachránit. Ale na github fakt hned přejdi. Je to prakticky nutnost. Nejen že nepřijdeš o práci, když se ti něco stane s počítačem, ale kdykoli se můžeš vrátit k jakýkoli předchozí verzi, kterou pushneš na server a případně na tom projektu pak může lehce začít pracovat i víc lidí, kdybys někoho v budoucnu přizval. Verzovací systém má jen samý výhody, žádný nevýhody.

    OdpovědětVymazat
  5. Zní to ideálně. Ale. Vypadá to tak, že Github po mně chce 7 dolarů měsíčně, abych mohl mít účet private. Nebo, že by se to dalo nějak obejít, třeba že archiv, který tam nahraju, může být pod heslem?

    Jinak, chytla mě teď nálada na tvorbu menších her, takže budu házet, už kompletní, věci tady sem: http://www.onegameamonth.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Na co private účet? Já taky mám svuj herní projekt na free účtu a to je dokonce celý v javascriptu. Private je podle mě dobrej až když máš firmu, a vyvíjíš komerčně, pak je jasný, že nepotřebuješ, aby ti do toho někdo koukal.

    OdpovědětVymazat
  7. Jako nevadí mi to, jen mě to překvapuje, že za to chtějí peníze a private jsem si chtěl dát, protože bych tam rád v budoucnu dal i nějakej ten větší projekt, ale to zatím aktuální není, takže v pohodě. Můžeš tady postnout odkaz na ten svůj herní projekt / Github profil?

    OdpovědětVymazat
  8. Určitě, je to:

    https://github.com/RobertLib/web-hra-no1

    Ale zatim je to jen takovej základ. Já se k tomu dostanu jen o víkendech a to ještě jen někdy, takže to de pomalu :) Stačí stáhnout všechny soubory a spustit index.html v prohlížeči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a hned na první obrazovce zmáčknout space. Má tam bejt menu, ale ještě neni dodělaný :)

      Vymazat
    2. Slibné, určitě budu sledovat průběh vývoje. Jinak fajn nápad s testovací figurínou. Bude ve hře jen při testování (což zní geniálně) anebo i ve výsledné hře? :) Jinak se mi povedlo najít bug, jak tam jsou cihličky-schody, tak když dvakrát vyskočím (držím klávesu nahoru) a nepohnu s panáčkem do strany, tak zůstane stát ve vzduchu. Chápu, že je to rozpracovaný a že o tom nejspíš víš, tak jen takovej postřeh. Ale zatím fajn, keep it up!

      Vymazat
    3. Jestli to je jak panák se zasekne nahoře na žebříku a musí nejdřív vyskočit, aby šel dál, tak to vim. Musim to nějak vymyslet. Akorát grafika tam zatim není vůbec žádná, tedy jen placeholder. Udělám pár funkčních mechanik a jednoduchejch levelů a pak se teprve rozhodnu, co to vlastně bude :) Zatim nemám páru...

      Vymazat
    4. Chybku se mi podařilo lehce zduplikovat. Koukni na tenhle obrázek. http://imgur.com/qCjUYjv V Unity bych hnedka věděl, že je potřeba zúžit kolizní čtvereček. Případně bych použil raycasting, kde bych vystřelil dva, tři paprsky pod postavičku, aby bylo jisté, že stojí na něčem pevném. Ale chápu jako, že ten pohyb postavičky je stále ve fázi pilování.

      Vymazat
    5. Jo takhle. No raycasting do takhle jednoduchý plošinovky asi nemá cenu přidávat, zkusim ještě optimalizovat ty kolize. Ono je to totiž celej engine napsanej ručně, tak to zatim má daleko k dokonalosti.

      Vymazat