úterý 18. března 2014

Unity 5 vyjde již brzy

Wow, Unity 5 bude oznámeno už za pár hodin na letošním GDC a já si teď uvědomuju, že jsem vlastně "začínal" ještě na Unity 3.5 a to je asi necelý dva roky nazpátek. Moc jsem toho nedokončil, ale že těch rozpracovaných věcí byla opravdová fura. Zase ale jsem se naučil Unity tak dobře, že v současnosti dokážu z hlavy napsat víceméně jakýkoli herní žánr a během několika hodin ho mít na mobilu, v rozpracovaném stavu. A právě proto mě zaujal projekt OneGameAMonth, kam již brzy pošlu svoji prvotinu inspirovanou filmem Gravity. Hra je hotová, jde o nekonečnou hru, takže dohrát tak úplně nejde, ale snad to nikomu nevadí. Chybí ještě poslední věc - zobrazování online highscore žebříčků v herním menu -, ale snad se mi to podaří co nejdříve implementelovat. Nejspíš vydám verzi pro tyhle platformy: PC, Android, Linux, Mac. Při její tvorbě mi vcelku bodly nové 2D funkce Unity 4.3...

A teď byla, resp. bude oznámena verze 5 a ta bude mít fíčury, které se pro změnu budou hodit tvůrcům cutting edge 3D her - snad již brzy se k nim připojím. Zlepšení je slíbeno u fyziky, osvětlení, audia, shaderů, pak je slíbený powerVR raytracing, WebGL a pár dalších věcí. Samozřejmostí je 64 bitová verze.

V plánu mám zhotovit několik sympatických 2D projektků a pak postupně přestoupit na full 3D, protože 3D přece jen nabízí více legrace a já si budu moci splnit přání: vytvořit si vlastní klon mé oblíbené hry Murder Death Kill.

Unity 5 by mělo vyjít údajně v červnu, takže do té doby těch několik 2D projektů určitě stihnu.

Edit: A tady je už video s ukázkami, co bude Unity 5 umět.


zeal

0 komentářů:

Okomentovat