pátek 18. dubna 2014

Transcendence

Na blogu jsem toho za pár posledních měsíců napsal málo, ale to holt, když mám pod stolem štos nedočteného Levelu, se snad dá pochopit, nakonec vychází nemálo pěkných her, jako např. Might & Magic X či Thief, který mimochodem moje sedmileté PC už nerozjede.


K Transcendence:

Při sledování filmu jsem měl takový pocit, že se dívám na směsici dvou seriálů: Continuum a Revolution. Johnny Depp, jakožto jediný vědec, který na "to" přišel a stvořil tak AI, jež si správně uvědomuje, na co se to v Jeopardy vlastně ptají, nahraje svoji mysl na disk a ten se poté zkopíruje na internetové servery, odkud se Johnny Depp ozývá své velmi blízké kolegyni. Jak je to vůbec možné, či aspoň jak to zhruba funguje, ve filmu není ani trošku nastíněno. Čímž pádem se film stal méně přehledným (zábavným?). Následně se toho nepřehledného začalo nabalovat více - lidé, co jsou proti AI dokonce vědí, jaký šuplík v dobře střežené místnosti byl vybrán a kolik si toho Johnny Depp, vlastně jeho kolegyně, odnesla. Antagonisté - lidé, kteří ve filmu zabíjejí ostošest všechny, kdo pracují pro firmu dělající na AI, včetně uklízeček, vlastně antagonisty nejsou, dozvídáme se někde v polovině filmu, protože je to vlastně záslužná činnost, bojovat, a navíc takto surově, proti technologickému pokroku - s čímž souhlasí i FBI a divák neví, jestli je něco špatně na plátně, nebo jestli mu neuteklo něco významného v ději.

O Transcendence jsem si myslel, že to bude konečně film o AI, který bude opravdu povedený. Holt Pfister není Nolan, a tak se prostě musí člověk smířit s tím, že je to jen docela povedený film. Na můj vkus trochu víc komornější a s logickými dírami, které zřejmě ještě nějaký čas budou scenáristu Transcendence budit ze spaní. Zajímavá je na filmu jeho nehollywoodskost, a pokud nechodíte na filmové festivaly, pak vás zřejmě tenhleten aspekt potěší. Pro fandy AI: zkoukněte raději znova 2001.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat