sobota 28. května 2016

Planet Finder: 1

Je to vždy fantastický pocit, když se chystáte vlítnout do nového projektu. Ještě fantastičtější, mnohem fantastičtější, je, když jde o projekt, kterému hodně věříte, a o kterém víte, že vás bude opravdu bavit. Takový je můj nový Unity herní projekt, kterému jsem zatím dal název Planet Finder. Bude těžit ze zkušeností, které jsem získal na třech tutorial projektech pro Casual Core. A že jsem se toho naučil docela slušně a myslím, že PF nevyužije zdaleko všechno. Spíše se obávám toho, že největší zátěž nebude v MonoDevelop, protože na kódování hra myslím nebude vůbec obtížná, zátěž tak bude hlavně v grafickém editoru - a kdoví, možná zaměstnám i tablet, jelikož má elektronická propiska už na svém hrotu zachytává až podezřele nezdravě velké chuchvalce pavučiny.

Na právě probíhající tutorial na blogu tak částečně hážu symbolickou pauzu z důvodu nízkého zájmu - tolik času zase tak nemám - ale na zbytek návodu se rozhodně vykašlat nechci. Bude - jen nevím kdy. Těší mě, že se budu moci soustředit na něco mnohem zábavnějšího, než opisování kódu na blog. Planet Finder bude částečně mým vysněným projektem, a to je možná trochu nadnesené, trefí se ale každopádně žánrem, který ke mně vždy promlouval: chodička. Ta nebude, doufám, jen tak ledajaká. O mix žánrů ale nepůjde. Chtěl bych vytvořit víceméně čistou žánrovku - chtěl bych ji ale posunout někam dál, což zase zní až moc ambiciózně, než by se tomu dalo věřit. Ale uvidíme. Co z toho vyleze.

A hlavní bude, že se u tvorby musím bavit - jako tomu bylo podobně u mého dřívějšího většího projektu: Shape Strike (který mimochodem je v docela pokročilé fázi na mém disku od Western Digital - můj velký projekt předtím, na harddisku od Samsungu, bohužel shořel). Pokud shledám něco, cokoli, kus grafiky, co bude nezáživné, vyhodím to a nahradím něčím, u čeho jen při pohledu na to dám palec nahoru.

Bude to, pokud se to bude dařit, moje taková náhrada za hopsačku Kirks, na které jsem pracoval ještě v době, kdy jsem kódu v Unity zase tak nerozuměl. Dokážu si představit, že by PF mohl vyjít na tablet, i na Google Play nebo co zrovna bude nejlepší destinace, ale to je myslím teď naprosto nepodstatné - navíc, teď když vím, jak parádní je spojení gamepadu X360 a PC, myslím, že budu maximálně spokojený, když to pojede jen na PC v této parádní spolupráci s gamepadem. Bude úžasné PF hrát. A kdo ví, možná se o něm bude psát i v Levelu. Ale jen pokud se hry prodá velké množství kopií, jinak o něm nenapíšou ani řádku. A pokud ještě bude vůbec vycházet.

Žánr hry byste mohli odhadnout už z názvu. Příběh zatím žádný napsaný není. Postupuju přesně podle návodu, jak profesionálně designovat hru. Nejdřív si vyberete žánr. Vytvoříte grafiku, spoustu grafiky, více než budete potřebovat. Až potom, vlastně až úplně nakonec vymýšlíte příběh a tvoříte level design. Údajně proto, abyste u toho samého projektu vůbec vydrželi - nejméně stabilní je totiž scénář (zřejmě výjimka existuje u adventurního žánru), který se mění tak rychle, jak přicházíte s novými nápady. Konkrétní nápady ale pro PF existují, a právě kvůli nim jsem se do projektu odvážil pustit.

Jednička v podnázvu slibuje, že by na příště mohla být v podnázvu dvojka. U ní se ale neskončí. Vlastně bych byl nejradši, kdyby těchto čísel v podnázvu Planet Finder bylo co nejvíce. Snad bude o čem psát. Pokud ne, alespoň napíšu konečně svůj názor na Battlefront Star Wars, který hraji, už to bude půl roku od Vánoc!, ještě teď. Vyhlížím ale i Uncharted 4, prý už poslední dobrodružství, kromě toho filmového. Pokaždé mě svědí prst, kterým chci poklikat na myš, zrovna když se kurzor objeví nad Exe souborem XCOM 2, simulátorem xenofobní společnosti snažící se vypudit všechno nepochopitelné, co nemá dvě nohy, dvě ruce a obličej, který je podobný členů XCOM. Zřejmě již nikdy nenapíši článek mimo CC, ale neříkejme nikdy nikdy, pro jistotu.

A když už jsem nakousnul, jak mi krásně vyhovuje hrát s gamepadem na PC, musím se tu zmínit o skvělé věci: hrát retro hry s gamepadem je ještě úžasnější, než jsem si v minulosti představoval. Dnes jsem si pořádně zahrál Batmana a kdo by to byl řekl - dal jsem celou první disketu ze dvou. Věřím tomu, že moje dosové já by na mé winsedmičkové já bylo pyšné. Tak dobře jsem si zahrál, možná to mělo menší podíl na mém rozhodnutí vlítnout do projektu s tajemným názvem Planet Finder.

A teď... do grafického editoru.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat