neděle 18. prosince 2016
Unity: Monstra nesmí chybět
Každé monstrum v mé plošinovce bude mít na začátku úrovně nastaveno několik hodnot: výdrž (HP), sílu úderu či kousnutí (DMG) a rychlost, s jakou se bude prohánět po plošince (SPEED). Rovněž bude mít každá detektor, který po spuštění úrovně zjistí pro příšerku velikost plošinky, na které se nachází, a tím jí zajistí všechny potřebné informace, aby se mohla prohánět a zároveň z plošinky nespadnout. Po prvních asi dvou setinách sekundy se detektor vypne, protože nejenže by nové údaje mohly dělat neplechu ve hře, ale vůbec je úsporné povypínat vše, co už hra nepotřebuje.
Na sobě má každá příšerka různě veliký kolizní čtvereček, který slouží jako spouštěč animace pro útok. Pokud se tohoto čtverečku dotkne hráč, začne se u příšerky přehrávat nová animace a zároveň se spustí kód, který příšerku na chvíli zastaví, obrátí ji čelem ke hráči, a po závěru animace ji opět vypustí po plošince ve směru, ve kterém se plazila, či chodila. V hráčově kódu se potvrdí zásah uštědřený od monstra, tím pádem klesne energie (což se projeví na grafice sledující stav hráčovy HP) a spustí se animace dávající hráči najevo, že se to postavičce nelíbí, a že by se měl víc snažit.
Tak tohle je hotové, teď je přede mnou jeden ze zábavnějších úkolů: výroba monster bossů. Po každém druhém nebo třetím levelu by mělo konec úrovně hlídat originální monstrum, na jehož likvidaci bude muset hráč najít recept.
zeal
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
0 komentářů:
Okomentovat