pátek 30. ledna 2009

Co na to Helghast aneb blogování o spoilerech na Killzone 2

Ach, ten internet. Opět jsem se dozvěděl něco, co jsem nechtěl - konkrétně spoilery na konzolovou hru Killzone 2 -, a to jsem jen nakoukl do komentářů pod recenzi, kde jedno individuum vyžvanilo hned několik spoilerů. Vážně nechápu potřebu takových jedinců vyzradit co nejvíc ze hry, jen aby nám, běžným hráčům, ukázali, že to fakt hráli. "Jo, a Bruce Willis je duch, až to uvidíte, tak mi uvěříte, že jsem to viděl před váma." Hmm, třeba právě v tomhle má výhodu papírový časopis, do kterého se dává obsah a zároveň se u toho přemýšlí (alespoň kdysi to tak platilo, teď nevím, časopisy obvykle rychle prolistuju). Na webu se to v komentářích nedá moc uhlídat, což není chyba provozovatelů, problém ale je, že zrovna u Killzone 2 - hra, která vychází na PS3 až za celý měsíc - to nebyl nikdo z řad čtenářů - šlo o herního pisálka, který na onom nejmenovaném webu občas nějakou recenzi napíše. Co na to říct - je to smutné, jaký člověk může psát recenze a přitom mu nedělá problémy čtenářům touto formou zkazit zážitek jedné z nejočekávanějších her dneška.

Že vědět dopředu o hře nehraje roli? Pokud si to myslíte, divili byste se, jak velký vliv to má na herní zážitek. Naprostá nevědomost o tom, co za klíčové události, šokující momenty (např. týkající se stropu v Silent Hill 2) mě čekají dál ve hře, totiž dokáže udělat s herním zážitkem opravdové divy.

Pointa na závěr: vážení herní "novináři", nekažte ostatním neopakovatelné zážitky z her a vyhýbejte se přílišné popisnosti. Čtenost vašich slohových výtvorů tím nezvýšíte a nás jen zbytečně okradete o herní zážitek, a vlastně i dobrou náladu.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat