pondělí 26. ledna 2009

Slovo na úvod

Vítejte na mém blogu CasualCore, který bude věnovaný jen a čistě hrám, resp. všemu, co se jen letmo dotýká počítačových her. Na úvod chci jen poznamenat, že jsem v životě nikdy nikam o hrách nepsal - to jen abyste, milí čtenáři, měli na paměti předtím než mě za nějaký článek budete chtít hnát ulicí končící v kaluži mé vlastní krve.

Abych se představil. Říkám si zeal (ale pro kolegy bloggery třeba Franta) a začínal jsem na PC AT 386 SX 25 Mhz, které mělo bez tlačítka Turbo 8 Mhz, 2 MB RAM a zažil jsem začátek velkého BOOMU počítačových her ve světě - i u nás. Mé první hry byly Lemmings, Wolfenstein 3D, Golden Axe, Gods a samozřejmě spousta jiných. Pokud se ptáte, kde jsem na všechny ty hry v první polovině devadesátých let vzal peníze, odpovím vám následovně: první hry jsem dostal zadarmo, na další jsem si vydělal prodejem všeho možného (ovocem z vlastní zahrady počínaje, papírem konče) - ale nikoliv za originálky (ty se ještě v obchodech neprodávaly) a už tehdy jsem objevil, kolik počítačových her tam, ve světě, ještě je, a které musím mít.

Ale ještě před vlastnictvím PCčka jsem byl nadšeným hltačem řádků stařičkého Excaliburu. Krásně se četlo, jak Alone in the Dark nebo Ultima Underworld stokrát strčí do kapsy mou oblíbenou cirkusáckou hru z vietnamské kopie Atari, která se nacházela pod mojí televizí, spolu s dvěma víceméně rozlámanými joysticky.

Tak to by snad jako úvod stačilo. Doufám, že se vám tu bude líbit.

zeal

2 komentáře: