neděle 30. října 2022

Herní projekt: NJCHVD

Ani se mi nechce přemýšlet nad tím, v jak krutých podmínkách se dělaly hry v devadesátých letech (a potažmo i dříve). Jaké algoritmy a čísla musel programátor "crunchovat", než se dostal k vytouženému výsledku. Kolik odpolední musel grafik strávit nad tou jednou kresbou, než mu ji konečně programátor schválil. Počítačový pravěk. A v té době opravdu existovali počítačoví mágové, často označovaní jako whiz kids (obdařené děti). Nikdo jiný, normální, totiž neměl ani zdání, jak to všechno funguje. Ale dá se říct, že úplně každý si taky chtěl vytvořit tu svoji vlastní... kouzelnou hru.

Přesuňme se do současnosti. Člověk žijící v roce 2022 má k dispozici naopak úplně vše. A přesto se najdou tací, kteří nad těmito možnostmi ohrnou nos. Vytvořit dnes počítačovou hru není ani ten nejmenší problém... vlastně pro kohokoli. A to nemluvím o nějaké kostičkované hrůze. Letos se k dostupným nástrojům přidal i ilustrátor "v okovech" pracující na bázi umělé inteligence (MidJourney), který je schopen nakreslit během několika sekund požadovaný obrázek. Často opravdu pěkný, s minimem anatomických chyb. 

Tudíž jsem si jednoho odpoledne, které jsem trávil na zahradě, řekl, že by nebylo vůbec špatné toho využít. Myšlenka byla na "kratičkou adventuru" bez postavičky se zajímavou zápletkou. Napsal jsem tedy pro ni scénář, s nímž jsem opravdu spokojen, a v současné chvíli se blížím k jejímu velmi brzkému vydání. Zatím můžu jen prozradit, že její kódové jméno je NJCHVD (a ano, je to akronym kompletního názvu). A nevím, proč bych sem nemohl dát alespoň jeden nespoilerový obrázek, takže tady je:

Je naprosto úžasné vidět, jak se za ta léta zlehčila tvorba her. A možná ještě úžasnější jsou vyhlídky do blízké budoucnosti, kdy bude možné dělat 3D hry opravdu jen "s myšlenkou na jazyku". V podstatě každý den dochází k nějaké inovaci (bez přehánění někdy i k vícero za jeden den - viz příslušné kanály na Youtube) v oblasti umělé inteligence. Lidé jsou tu pak od toho, aby tato inovace nebyla tak umělá, jak se může na první pohled zdát. Tvorba her se stále neobejde bez lidského elementu. Buďme za to rádi.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat