pátek 28. září 2012

Jaké hry chci dělat

Samozřejmě ty nejlepší; ne z hlediska prodejů, ani známek v papírových časopisech, ono mi totiž stačí, když budou nejlepší podle mých představ. A že ani to donedávna nebylo moc realistické, než jsem objevil Unity. S předchozími prográmky jako Construct či GameMaker, či Udělátor 9000 jsem neměl moc šancí na vytvoření hry, která nebude omezena crap kvalitou výrobního softwaru.

Chci dělat zábavné hry, které umí např. Gearbox. Také chci, aby má herní vize nebyla omezena žádnými tabu či nějakými hloupými nařízeními, jenž by mi značně ztížily dodání hry mým zákazníkům. Myslím si ale, že pokud nezmíním střední východ a temnou stránku Druhé světové války, tak by mělo být snad vše v pohodě, co říkáte?

Mám v úmyslu dělat ty nejšpičkovější hry po stránce technologie. Nic mi v tom nebrání, teorie i software je na netu zdarma a je tedy fakt, že tu teorii do sebe ždímám už nějaký ten čas, a že je toho opravdu dost. Ale je to rozhodně zajímavé, a určitě se vyplatí takovéto znalosti vstřebávat, už jen z toho důvodu, že dělat hry je pak mnohem snazší, když víte jak na to.

Nemám zájem o dělání následujícího herního poživativa: kopie "flash her", "fake retro" hry, nudné a unylé sterilní hry v jedné barvě, hry bez humoru, MMO hry, reklamní hry, politické hry, a hry propagující alkohol či jiné návykové, zdraví škodící látky.

Rád bych dělal takové ty originální hry, ale zase na druhou stranu bych nechtěl originalitu za každou cenu (nápad mi stejně, dřív nebo později, někdo ukradne). Nejlepší je stejně mít ten přístup, že je vám úplně jedno, co už kdo udělal, a tvoříte to, u čeho se nejvíc bavíte.

V prvních hrách se chci zaměřit na PC platformu, mám ale i v plánu poměřit své síly s obrovskou konkurencí na mobilních zařízeních - tam ale existují poměrně značná omezení, jak uživatelské (špatné ovládání), tak i technologické (ať si říká kdo chce co chce, tak výroba her na mobil znamená: ořezat, optimalizovat, podvádět, optimalizovat a totéž ještě jednou). Možná i web jako cílová platforma nezní špatně, ale nechci předbíhat.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat