pondělí 16. prosince 2013

Dare you, double dare you, ludum dare you!

Tak jsem si taky vyzkoušel, jaké to je, být pod pohrůžkou krutého deadlinu, do nějž se měla splácat cosi jako hra. Ludum dare asi mnoha lidem nic neřekne, rozhodně tak známé jako Assembly - největší sjezd lidí z demoscény, kde se také dělají rychle hry - to není ani v té nejhorší noční můře pořadatele Assembly. Takže něco k pravidlům: máme 48 hodin, kde na začátku se řekne téma a na konci se má odevzdat hotový výrobek. Zní to jako rutina praktikovaná v EA Sports, kde k vydání dalšího NHL stačí přijít jen s novými statistikami. Praxe je taková, že 48 hodin je málo i na to, vyjet novou statistiku a uploadnout ji do nové hry. Ludum Dare je soutěž pro jednotlivce, takže vše si musí vyrobit bez vnější pomoci. Někteří využijí všech 48 hodin - a dokonce se u toho natáčejí, jak jim u toho pomalu ale jistě chřadne mozek a natékají oční důlky a je to docela zábava... pro pozorovatele. Já jsem se účastnil poprvé a docela podcenil význam oněch 48 hodin. Totiž, já tvorbě věnoval pouhých 12. A rozdělil bych to na 6 hodin výrobů assetů a zbylých 6 hodin rychloťukání do klávesnice. Na začátku, těch prvních 6 hodin, jsem maloval dosti pomalou metodou, kde každý pixel byl pečlivě rozmisťován, případně byl přebarven dle čerstvě získaného skillu. Dokonce jsem v těch prvních šesti hodinách složil i jakýsi hudební doprovod. Takže, když jsem druhý den usedl ke psaní kódu, začal jsem postupně vidět tu blížící se zeď, která se hrozivým tempem blížila ke kapotě mého Subaru Impreza jedoucího dvousetkilometrovou rychlostí.

V průběhu poslední hodiny před odevzdáním jsem věřil, že prostě není možné, abych hru odeslal, protože to bylo lidsky nemožné. Totiž, chyběly klíčové části herní logiky a vůbec v průběhu kódování mě kód házel klacky pod nohy a... už ani nevím, jak jsem to nakonec zvládl. Ale zvládnuto jest.

Průšvih, kdy jsem nakonec zjistil, že této soutěže se účastní na tisícovku herních tvůrců. Nakonec, hra to není vůbec dobrá, takže je to i dobře, že si to, a jenom možná, zahraje pár lidí.

Téma? "You only get one." Máte jen jeden. A mě napadlo, že by hráč měl jako jednu šanci zastřelit nějakého superhrdinu. To zní dobře, ne?

http://www.ludumdare.com/compo/ludum-dare-28/?action=preview&uid=31752

zeal

0 komentářů:

Okomentovat