úterý 17. prosince 2013

Moje Unity hra ve webovém prohlížeči

Po rozkliknutí článku se ve vašem browseru automaticky spustí moje první web-friendly hra pojmenovaná jako Only One Chance to Kill Souperman. Jak už jsem psal v předchozím příspěvku, hra byla vytvořena pro soutěž Ludum Dare a její tvorba mi zabrala asi 12 hodin (kde mi většinu času zabralo tvoření grafiky). Téma bylo "Máte jen jeden, jedno, jednu..." cokoliv. Hra má procedurálně generovaný start superhrdiny, čili jeho pozice na ose x je (víceméně) náhodná, a stejně tak náhodná je i jeho rychlost. Ovládání je A - otočení děla doleva, D - otočení doprava, Mezerník - palba. Ale pozor, máte jen jeden pokus!

2 komentáře:

  1. Na 12 hodin dobrá práce. Nejvíc se mi líbí hudba teda, ta je výborná. Myslim, že by to stálo za to dodělat, aby superman lítal ze strany na stranu dokud ho netrefíš. Aby střela měla gravitaci atd. Jediná drobnost teda, že na to použít Unity3D je jít jako s kladivem na komára, ale chápu, že seš na to zvyklej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za komentář. Ač se to nemusí zdát, vznikalo to ve velký rychlosti a na konci jsem byl rád za to, že tam všechno funguje jak má. Původně jsem plánoval víc fíčur, jako různé zbraně (každá měla jiný vlastnosti), kolísání a stoupání Soupermana ve vzduchu a ještě několik animací navrch. Dokonce jsem první den udělal kompletní animaci té malé postavičky a pokud ses netrefil, tak měla přiletět k obrazovce a něco říct formou dialogové bubliny. Všechno je nakreslený, ale už nezbyl čas to tam hodit. Na konci, asi dvacet minut před deadline jsem ještě musel nakreslit Victory obrázek a nakódovat podmínku vítězství a stihl jsem to jen tak tak. :) Na testování času moc nebylo a kdyby bylo, tak jsem tam urychlil to čekání na vrácení do titulní obrazovky (teď se tam čeká na dokončení lineární interpolace náboje od děla k jistýmu bodu, kterej se otáčí rotací děla a je trošku dál, než by bylo dobré - namísto toho to stačilo ukončit, aby se náboj dostal mimo obrazovku a druhá podmínka by byla průlet Soupermana, pokud by hráč vystřelil o něco dříve). Pokud by bylo víc času, tak bych tam určitě měl u střely gravitaci a ještě jsem počítal s tím, že náboj žuchne, pokud s ním střelíš do budovy. Pak jsem plánoval, že tam bude možnost vybrat si střelu, která se od budov (a možná i od kraje obrazovky) bude moct odrazit a nabrat tím pádem vyšší rychlost. Průlet panáčka jsem chtěl jen jeden, aby to souhlasilo s tématem soutěže. :) Ale zkusit by se to dalo, aby proletěl víckrát. Chtěl bych určitě udělat takovou "final" verzi, kde by bylo všechno odladěné a třeba i s víc superhrdiny, jako v dalších levelech, s jinýma schopnostma, aby to mělo delší trvanlivost třeba. Taky mě docela fascinuje udělat k tomu multiplayer, kde by se soupeřilo, kdo ho sejme dřív. :) Jsem rád, že se ti líbí hudba. Dělal jsem ji narychlo po nakreslení té úvodní obrazovky. Nevěděl jsem jak dlouho by to mělo hrát a po prvním testu komprese jsem uznal, že menší jak 128kb/s by nedělalo dobrotu. Takhle to má asi minutu a půl a zabírá to 1.4 MB z celkových 1.6MB, kolik zabírá celá hra a dopředu jsem počítal s tím, že budu chtít, aby se to dalo streamovat v prohlížeči, takže jsem možná trochu přestřelil velikost, ale holt všechno jsem tak nějak musel řešit ve velkým shonu. Bez zkušeností z podobných akcí jsem nevěděl, na kolik stovek kb, jednotek MB mám cílit, aby se u toho moc nečekalo. Řeknu ti ale, že Ludum Dare je vynikající zkušenost. Začít tvořit s tím, že na to máš určitou deadline je parádní v tom, že je motivace a hlavně teda je to i adrenalin v posledních dvou hodinách, desítkách minut. Doporučuju vyzkoušet. :)

      Vymazat