pátek 10. května 2024

Deník vývojáře: Vlastní RPG část III.

Inventář - Jelikož jsem se rozhodl udělat hru v žánru "akčnější RPG", inventář proto nebude hrát takový prim, jako v klasickém RPGčku. Bude tu určitě co sbírat a dávám si celkem záležet na tom, co se tu bude sbírat. Dle mého soudu je inventář jedna z těch věcí, která dělá hru podstatně zajímavější a dovolil bych si tvrdit, že i zábavnější - a to i když je takto malý (ehm). 

Věci jsou rozdělené do několika druhů: 1. Obyčejné na jedno použití (lékarnička, kámen, kouzelný svitek) 2. Předměty typu Power Item (česky asi speciální věc?), u nichž jsou pak různá použití (vylepšení zbraně, vylepšení vlastností postavy, teleport a další velmi užitečné pomůcky pro zdolání hry) 

Jak fungují Power Items (speciální věci): Některé fungují na omezenou dobu - například boty bohyně Nike hráči vydrží 20 sekund. Naštěstí je ale vždy možné jejich efekt zastavit (a pak kdykoli pokračovat - ale jen s tím zůstatkem, který ještě u speciální věci zbývá). 

Další speciální věci mají omezený počet použití. Například nůž, je-li aktivovaný, se vždy přidá k vaší zbrani, ale jen desetkrát - pak z inventáře zmizí. Rovněž, vždy jde deaktivovat, cítí-li hráč, že na něj útočí jednodušší nepřátelé. Vždy si může zásobu nožů nechat na potom - třeba když uvidí, že se k němu blíží neférově velká skupinka (nože se rozletí do stran, takže je vždy lepší šetřit si je na tyto chvíle). 

Speciální věci dávají hráči velkou moc, a tudíž mají i svá omezení. V kteroukoli dobu je možné mít v inventáři aktivní pouze dvě speciální věci (je ale možné mít jich plný inventář - jen nemůžou být aktivní všechny naráz). Ty jdou kdykoli deaktivovat - jejich efekt ale bude platný pouze, budou-li aktivované (graficky znázorněné zeleným pozadím). Další omezení je v podobě počtu speciálních věcí v inventáři - hráč má povoleno mít v inventáři pouze od každé speciální věci jednu. 

Pokud narazíte na stejnou power item, například v truhle, anebo na zemi, není problém se později vrátit a vložit ji do inventáře. Stejně tak, pokud má hráč u power item Nůž například dvě použití z deseti, je možné tento nůž vyhodit na zem a vzít si jiný Nůž, u nějž je stále plný počet použití.

Každá posledně sebraná věc se stává v inventáři aktivní: Pokud hráče pronásleduje monstrum a hráči zbývá poslední kousek energie a najednou opodál uvidí na zemi lékárničku, po jejím sebrání lze bez přemýšlení (či přepínání v inventáři) zmáčknout tlačítko Použít a hráč získá z lahvičky energii.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat