úterý 14. května 2024

Deník vývojáře: Vlastní RPG část IV.

Tajné věci (Secrets) - Během všeho toho mlácení monster je zapotřebí i nějaký oddych. V levelech tak bude i několik míst, kde budou ti inteligentnější hráči odměněni ne počtem bodů, ale opravdu užitečnou odměnou v podobě truhličky, která bude obsahovat jednu až více speciálních věcí (Power Items). Některé tajné místnosti budou zpřístupněny za pouhého hledání a ty s o něco lepší odměnou se zpřístupní až po splnění nějakého úkolu. Stále ale půjde o skrytý přístup, na který budou muset hráči přijít sami. Přemýšlím, zda tyto přístupy trochu ozvláštnit tím, že budou vždy na jiných místech, takže opětovné hraní by mohlo nabízet ještě více zábavy - možná bych to ale využil až v případném pokračování, že by se tyto tajné místnosti náhodně generovaly.

Nemělo by jich být moc, aby nezevšedněly. Na tu vůbec první hráče upozorní rádce: Po přečtení nápisu na zdi (klávesou pro zkoumání políčka před hráčem) se hráč dozví, že někde v místnosti (nejspíše ve zdi) je vstup do další, tajné, místnosti s odměnou (a nejspíš jen s ní, protože hráč by nejspíš další tajné místnosti nehledal, pokud by v nich bylo něco nebezpečného). 

Po vzoru her jako Diablo nebo Might & Magic VI budou ve hře i neidentifikované (a tedy svým způsobem tajné) věci, které bez rozluštění nepůjdou použít. Kobky jsou nebezpečná místa a zjišťování, co je která věc, s sebou nese daň, že při zkoumání na hráče může něco skočit. Zjišťování sebere nějaký ten čas, takže třeba si hráč ve spěchu rozmyslí, že to třeba nemá cenu - a nakonec odhodí nějaký silný předmět.

zeal 

0 komentářů:

Okomentovat