sobota 12. března 2011

GoG! Vlastně Messiah!

Konečně se mi podařilo rozjet Messiaha. Tuhle zajímavou hru se mi nepodařilo nikdy předtím spustit, byť v době jejího uvedení, tj. asi rok 2000, mi ji nikdo neupirátil, takže jsem ji zkoušel rozjet až na XP-čkách a na těch se, jak víme, některé hry nerozjedou, ani kdybyste se třikrát pokrájeli a v tom stavu volali na Microsoft hot-linku.


A jaký ten Messiah tedy je? Dobrý, dobrý, jen pár věcí na něm kazí ten krásný dojem skvělého zapomenutého klenotu od těch Shiny, co ukovali MDK-je. Low-life charakter textur kazí první dojem, pohyb postavičky druhý a nešikovné zaměřování nepřátel třetí. Ještěže je tam Bob a tudíž nejoriginálnější postavička v hlavní úloze 3D akční počítačové hry vůbec. Bob je malý andílek seslaný z obláčků za jedním účelem - aby se postaral o pár menších problémů, které tam někdo vytvořil... Jak už asi tušíte, problémy se budou řešit násilím - však by to jinak nebyla akční hra -, ale ne pěstmi! Na to je má Bob až příliš malinké a vůbec... proč si špinit ruce, když si je může ušpinit někdo jiný, a tak se Bob zmocňuje prvního, zdá se, že úplně mrtvého, těla, které sice ještě před chvílí žilo, ale Bob má štěstí, že v momentě začátku hry je mu plně k dispozici.

Padne mu. Jakoby mu už odedávna patřilo.

Nejdřív se hráč dozvídá, že odpalování krabic, jež se odehraje vždy po vložení ruky do otvoru k tomu určenému, mu dopomůže ke zbraním a také, logicky, k nábojům. Proběhne přestřelka a pak další, ale to už jich je proti Bobovi víc. A tam mi hra spadla. Žádné prásk, bum nebo tak z reproduktorů - prostě ladný pád do XP-ček, jako kdyby mi hra chtěla sdělit: nestojím za to, běž si zahrát nějakou lepší, nějakou, která nepadá a neudělal ji ten strašný pán, který má na starosti herní odpad Enter the Matrix. No, zkusím ji dát ještě jednou, a tentokrát když všechno ostatní povypínám, tak by snad nemusela spadnout skoro na začátku.

Druhé dojmy "incoming"?

zeal

0 komentářů:

Okomentovat