úterý 22. března 2011

GTA - Get The Auto or Get The Fuck Out

V GTA mi vždy trochu vadilo, že nevsází na realističnost ve stejné míře jako na otevřenost prostředí. Člověk si u posledních dílů říká: "hmm, po grafické stránce je to vážně vymakané", takže nějaká ta realistická pravidla nějak od hry už očekává. Virtuální město k tomu přímo vybízí, aby se hra řídila realitou stanovenými pravidly. Semafory jsou bohužel jen na okrasu, pouliční lampy se ani správně nedrží u chodníku, jak by měly a dál a dál.

V tomto tak preferuji mnohem víc Midtown Madness, který se alespoň snaží... Ale co předvádí GTA, to je na vystřelení z kanónu. Zajezdil jsem si autobusem, zničil asi půlku čtvrtě a přejel několik lidí. Pak na místo, kde mi chvíli trvalo, než jsem vycouval, přijela sanitka. Tu jsem čmajzl, jak jinak, co jiného v téhle hře taky dělat, a ujížděl napříč neznámým nástrahám velkoměsta. U stánku s koblihama jsem vystoupil, zbaštil jednu, zkopal otravu, obral ho o peníze, udělal mastnej flek z prodavače koblih, nasedl do sanitky a udělal jsem trochu nepořádek na silnici, kde mě po chvilce dopadli konečně poldové a zastřelili mě, když jsem jim dal najevo, že mě živýho nedostanou. Ráno druhého dne odcházím z nemocnice, před kterou se rozhodnu napadnout chlápka, kterej tam tak nervózně popocházel. Jenže to už se do bitky přichomítl někdo druhý a situace vypadala takto: já masím chlápka, novej týpek masí kudlou zezadu mě. Za moment přijíždí policie, poldové vystupují z vozidla a jeden z nich kráčí ke mně se zdviženou zbraní. Dávám si automaticky ruce za hlavu... chlápek, co mě řezal zezadu kudlou, ještě za přítomnosti policie, spokojeně kudlu zasouvá za pásek a poklidně odchází kamsi pryč. Asi zpátky do ghetta.


GTA bude vymakané teprve až v něm nebudou podobné nedotaženosti těžkého kalibru - konkrétně předposlední věta předchozího odstavce. Možná ale chtít brilantně dotaženou hru od Rockstaru je bláhové, a nakonec GTA nikdy nebylo simulátorem města jako spíš simulátorem zloděje aut, který nikdy neusiloval o to, být realistickou hrou. Vždyť poldům se vždy dá ujet tak, že si v garáži přestříkáte barvu auta. Tak aspoň ty semafory, kdyby ty k něčemu byly. Takhle tam pomalu ani nemusí být pruhy na silnici, i ten chodník slouží dobře jako průjezdná cesta, když tam zrovna nejdou žádní chodci. Huh, no ale možná jsem si vybral ke hraní špatnou hru. Měl jsem asi přece jen zahrát tu Castlvanii.

zeal

2 komentáře:

  1. Když přijedou benga a někdo do tebe mlátí/střílí a ty nic neděláš, tak jdou po tom útočníkovi. Stejně jako když někomu vezmeš auto a on ho chce zpět, pokud pojedou kolem benga, půjdou po něm :)

    OdpovědětVymazat
  2. No možná jsem se pohnul, ale je divný, že ten nigga s kudlou jen tak odkráčel bez pokuty. Co se týče toho druhého tipu, ha, díky, vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat