sobota 17. března 2012

Android dojmy

Android dojmy. Pořídil jsem si Android, i přesto, že jsem se svou hudební Nokií byl spokojenej. Ani ne tak proto, že by mi Nokia už nestačila, nebo že se mi bude lépe chodit se dvěma mobily zároveň, ale zkrátka proto, že už mám Nokii hodně dlouho a chtěl jsem konečně upgradovat, abych byl up-to-date a vůbec ani ta cena nebyla tak vysoká. Jedna z prvních věcí, kterou jsem musel ihned vyzkoušet, byly herní aplikace. Takže jsem si pořídil dvě hry: Jedna z nich se jmenuje Hero of Sparta (alespoň doufám) a odehrává se ve starověkém Řecku, kde má můj hrdina za úkol vybít všechno do poslední potvory, takže nic překvapujícího, no a ta druhá je vesmírná střílečka s názvem No Gravity a její příběh je složitější, než se na takovou hru sluší. Má to dlouhý intro, lidé v roce 8000 se nakazí nějakým neznámým morem z vesmíru a další mezihvězdný konflikt je na světě.

K Hero of Sparta můžu napsat, že má fantastickej úvodní renderovanej filmeček. Grafika hratelné části je už o poznání horší, a k mému překvapení je úroveň grafiky ještě slabší než na PSP, tak buďto jsem si vybral hru, která nereprezentuje špičku mobilních telefonů, anebo je to haló okolo konce handheldů jedna nafouknutá bublina. Tohle jestli má soupeřit s PS Vita, tak opravdu hodně štěstí ve válce argumentů. Co se hratelnosti týče, bylo mi už předem jasné, že se to PSPčku nemůže po této stránce rovnat, takže zbytečnou kritiku tohoto a támhletoho vynechám. Co mě nejvíce překvapilo, a nutno dodat, že příjemně, byla perfektní odezva displeje, ještě o nějaký ten kousek rychleji reagující než má moje Nokia. V podstatě tohle mě nakoplo k delšímu hraní. Mlácení, a že o ničem jiném tahle hra není, probíhá jedním tlačítkem a já tohle docela chápu, že to asi nemůže mít nějaké složitější kombinace jako jsou ve hrách pro konzole. A tudíž je to kandidát na rychlé omrzení, ale naštěstí je tam přítomná parádní hudba a určitě i ten efekt, že hraju prvně na Androidu, způsobil, že jsem u hry nějakých dvacet minut vydržel. Je škoda, že na zmlácení těžších nepřátel a bossů stačí pouze těsnit se pod funící držku minotaura, či kentaura, a mačkat tlačítko bez nějakého rozmýšlení zda mám použít i to druhé tlačítko, kterým se postavička brání, nebo jakože brání, protože po zmáčknutí tlačítka obrany je to takové, že chvíli nějak trvá, než se postaví do obranné pozice a stejně mu to ubere totožnej počet energie, jako když se nebrání a pořád mlátí hlava nehlava. První kapitolu jsem projel poměrně snadno na střední obtížnost a dojem z hraní je určitě rozporuplný. Má to skvělou hudbu, není to úplně špatné a ovládací prvky reagují překvapivě mnohem lépe, než jak jsem čekal. Přes tyto klady Hero of Sparta působí jako postižená verze God of War vyrobená někde ve Vietnamu, kde se na nějakou kontrolu kvality vůbec nehledí.

Pak jsem si musel vyzkoušet No Gravity, to je ta druhá hra na Android, o které jsem psal v úvodu. V ovládání máte raketku a pálíte po asteroidech, pak následně po nepřátelských stíhačkách a vy můžete zvyšovat rychlost (ale naopak dupnout na brzdu jaksi nejde, asi proto, že ve vesmíru ve skutečnosti nejde brzdit) a ovladačem uhýbáte do čtyř směrů. Tohle není žádný nemilosrdný Wing Commander, takže při střelbě hra míří tak trochu za vás. V opačném případě by to bylo asi vcelku obtížné, asi by to zkrátka nebylo pro všechny. Jako v případě první hry je herní obsah docela monotónní, i když se to snaží tvářit chvíli od chvíle jinak. Jednou máte za úkol usmažit několik asteroidů, které míří na stanici. Podruhé máte rozstřílet náhodnou skupinku stíhaček útočících na asteroidy, potřetí je to další tucet stíhaček, ale tentokrát útočí na stanici. Zbraně se nemění, ale násobí se. Jeden kanón v průběhu hraní můžete zvícenásobit, a tím pádem po automatickém zamíření mačkáte tlačítko méně krát. Prezentace se mi líbila, ale po celou dobu hraní se nemění a kdo ví, jestli je v dalších levelech jiná planeta, u které se střílí. Možná ale chci více než je Android vůbec schopen nabídnout, a taky možná by hry na něj stály mnohem víc, kdybych si přál více druhů raketek, zbraní, úkolů a prostředí. Ať je to jakkoli, mám takové tušení, že nějaká hodně chytlavá hříčka se na Android zcela jistě najde. Angry Birds to jistí.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat