neděle 18. března 2012

Blood Omen: Legacy of Kain levně

Na PSN teď běží v rámci dočasně snížených cen akce Lost Treasures a mezi těmito poklady se skrývá i jeden, který je mi velmi blízký. Blood Omen: Legacy of Kain jsem prvně hrával už dost dávno, ne na konzoli, ale na PC, a velice mě bavil, a nejen proto, že upířích her byl v té době nedostatek.

Fascinoval mě příběh. Hlavní hrdina se z hodného aristokrata mění ve zrůdu, když v pekle zavolá po pomstě na vrazích, kteří ho propíchli, zrovna když Kain vycházel z hospůdky. Divíte se? To se nedělá! Šokovalo mě, že tu vlastně hrdina nestojí na straně dobra. Chápete, že se chce za svoji smrt pomstít, ale už vám nedochází, proč (doslova) vysává nevinné civilisty. Jediné vysvětlení je to, že Kain není ani náhodou "dobrák od kosti" a že se tu v příběhu cosi pokazilo. Říkáte si: "Přece hlavní hrdina nemůže být zlý, to není možné, aby hrdina nebyl hrdinou." Je to ale tak. Tvůrci ze Silicon Knights takto na poradě rozhodli a kdo ví, co je k tomu vedlo.

Naprosto mě okouzlila atmosféra, kterou jsem v té době nemohl dostat ani na chvíli z hlavy. Kouzelné intro, jež jsem poprvé viděl v herním obchodě několikrát po sobě, ten ne úplně běžný pohled kamery, ta krásná a velmi sytá barevná světla všude okolo, ten design úrovní s tajnými místnostmi, tlačítky a tajemnými rakvemi a celé to podtrhoval komentář hlavní postavy, což bylo do té doby zcela nevídané a vyloženě atmosferické.

A já tomu komentáři moc nerozuměl. Také právě tohle mělo za příčinu, že jsem Legacy of Kain nedohrál. Včera jsem měl obrovskou radost, když jsem objevil, že Blood Omen je v nabídce PSN za zcela senzačních 80 korun. Přesně tolik mi ještě zbývalo ve virtuální PSN peněžence a jak se říká "chytit šanci za pačesy" (huh, kdo ví co to znamená!), tak jsem okamžitě zakoupil a jsem za to rád.

Rozhodně doporučuji všem hráčům i hráčkám. Tohle je to pravé herní maso! Nízká cena vydrží ještě pár dní, tak zbytečně neotálejte!

zeal

0 komentářů:

Okomentovat