středa 22. srpna 2012

Zánik Levelu: Dá se mu zabránit?

Co jsem si přečetl informaci o aktuálním nákladu dříve toliko zbožšťovaného časopisu Level z této stránky, první pocit, co se u mě dostavil, bylo zhrození. Krátce následované úlevou, kterou vystřídalo zhrození. Fakta: Časopis si ze stánků koupí už jen 2372 lidí a tohle číslo je už tak malé, že je na místě bít na poplach. Ale naštěstí nejde o nic život ohrožujícího - jde jenom o časopis -, tudíž žádné mnichy na kopcích zuřivo bijící na poplach nikdo z nás neuslyší.

Když jsem tu posledně zmiňoval čísla, s jakými operovali prodejci Levelu, byl jsem někde u čísla 7 a půl tisíce, a to bylo asi před dvěma léty, pokud se mé informační zdroje nemýlí. Podle výpočtů by tohle mohlo - a podle statistik mělo (!) - znamenat, že se Level za pouhý rok odporoučí na tiskařské smetiště.

Nebo snad je ještě šance na odvrácení katastrofy?

Důvod, proč se tak neodvratně náklad časopisu sunul - a momentálně stále sune - ke dnu, byla jednoznačně cena, nad kterou se chtělo nejednomu fanouškovi videoher zvracet. Redakce tento fakt odmítala zhruba jeden celý rok (nechce se mi dohledávat), po který časopis prodávala za 260 krvavých korun. To se samozřejmě promítlo na rychlosti, jakou náklad za oněch asi dvanáct měsíců zeštíhlil. Teď ale podle výše linkovaného článku by měla cena poskočit o celých šedesát korun dolů a tím by mělo být konci Levelu zabráněno. Nebo si to alespoň myslí redakce Levelu. Říkám si, dlouho jsem ho nekoupil a za dvě sta bych popřemýšlel, jestli koupit, což je významný pokrok od rázného nikoli. Je tu šance, že bych si Level opět po strašně dlouhé době koupil, když už se bude prodávat "jen za trochu dražší cenu", nakonec docela by mě zajímalo jestli se odposledně v něčem časopis zlepšil, či zda se posunul někam úplně jinam.

A když už tedy stojí oněch přijatelných 200 Kč, o čem by měl Level psát, abych si ho pořizoval každý měsíc? Jednoznačně o hrách na herní konzole. Ty mě ostatně zajímají ze všeho nejvíc. Vedle velkého pokrytí všeho konzolového bych si rád přečetl i o obskuritách, které velké herní weby ignorují. Myslím si, že by se mělo psát i o hrách na minulou generaci konzolí, které se stále dají pořídit v obchodech. A rozhodně by se měl soustředit ve větším než malém množství na čtenáře. Bylo by naprosto skvělé, kdyby se podařil najít způsob, jak značnou měrou zapojit čtenáře do tvorby samotného časopisu. V tomto je, podle mého názoru, onen jakýsi recept na úspěch, od něhož se Level každý měsíc pomalu, ale jistě vzdaluje.

Tak a teď honem rychle hrát Uncharted 2!!

zeal

2 komentáře:

  1. No, pokud by psal jen o konzolích, tak skončí ještě dříve :) Však víme jak dopadl next gen Level :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já myslím, že Next Level pohřbila vysoká cena, resp. její špatně načasované zvýšení. Za původních 69 Kč šlo o jasnou koupi. Ale jakmile se časopis začal prodávat o dvacetikorunu dráž, a navíc bez přidané hodnoty, přišlo mi to tehdy jako takový nečekaný až zákeřný krok vůči čtenářům. Za 70 se Next Level jako pohodové čtení vyplatilo, ale za 90 Kč by už člověk čekal nějaké navýšení stránek nebo aspoň přílohu. Teď zpětně si zase říkám, že bych si ho koupil, kdybych jen tušil, jak brzo se přestane prodávat. :)

    OdpovědětVymazat