Je prosinec, venku je stále větší zima a tím pádem také lepší podmínky pro dlouhá zimní ponocování před svítícím monitorem. Prototyp mého dungeonu již dostává nějaké ty obrysy. Funguje. Ale to je zatím asi tak vše. Nakonec jsem se rozhodl pro pohyb po čtverečcích - z hlediska kódování šlo o kapku těžší variantu - a to z důvodu, že mi přece jenom v hlavě utkvělo více lepších vzpomínek na bloudění pod zemí po čtverečcích, než svištění free style, které je sice pro uživatele asi ta lepší varianta pohybu, ale chození po čtverečcích myslím nabízí naprosto jiný zážitek a těch "olsků" dungeonů se dnes přece už jen tolik nedělá a bude to i větší zábava pro mě, pustit se do žánru, na kterém jsem coby jako malý pařan vlastně začínal.
Co plánuji dále. Vytvořit generovací obrazovku pro družinu. Tady si ale nejsem jistý, co všechno je trademarkováno - hobit např. je -, a co se dá ještě s trochou štěstí použít a nebýt za to právně stíhán, je snad člověk a dále asi provedu nějaký ríserč, aby pak rilís nebyl jedna velká noční můra. Pro účely prototypu by ale myslím stačily nějaké vymyšlené stvůry a u schopností vyberu jen to, co dává smysl - např. síla, inteligence, obrana... Družina bude mít asi čtyři členy - dva v případě nastane-li problém se scripty. Co se týče povolání, zatím bych neriskoval s originálními nápady jako se dělo u série Wizardry, pro začátek tedy bojovník, čaroděj, lukostřelec, a v jedné z dalších verzí prototypu by se pak asi objevilo něco více originálního.
Systém bojů. Mám tu na výběr melee souboje ve stylu Skyrim, kde by zásahy určovala fyzika herního enginu, což určitě proveditelné je, ale zase si myslím, že klikání na zbraně, s tím, že vidíme, kolik jsme potvoře ubrali energie, ve stylu Eye of the Beholder by v pohodě stačilo. A buďto realtime anebo turn-based, to ještě uvidím. Pak je tu ještě další možnost, a to udělat opravdu zajímavý způsob soubojů, jaký měla Realms of Arkania. Ten by ale daleko lépe zapadl v RPG dungeonu s plynulým pohybem, a tudíž velkými místnostmi, kde by se hrdinové mohli svobodně procházet a volně dekapitovat zlé, či hodné postavičky.
K názvu. Jak už je napsáno v titulku, oficiální, ač stále pracovní, název je od této chvíle Catacombs. Aby to ale neznělo tak suše, u finální verze tento název rozšířím. Tip na vítěze bych tu už měl. :) Ale uspěchávat to nebudu, a navíc to v této fázi není nijak důležité.
Mapy podzemí. K mému překvapení je na netu rovnou několik generátorů map pro D&D účely, které se už postarají o to, aby se hra odehrávala v solidně navrženém prostředí - a samozřejmě přidám nějaké svoje úpravy, včetně tajných tlačítek, pastí a herních hádanek.
Ale hezky popořadě...
zeal
0 komentářů:
Okomentovat