úterý 16. července 2013

Digitální distribuce je budoucnost



Všichni to vědí, jen málo lidí si to nechce přiznat. Digitální distribuce JE budoucnost. A právě, budoucnost. Nikoli přítomnost. Vědí to v Sony, a možná také právě proto se jejich nová konzole vystřelila na druhé místo nejprodávanějších herních produktů letoška na Amazonu.

Podle Guye Longwortha, viceprezidenta herní pobočky Sony, většina hráčů nechce kupovat hry okamžitě online. Naopak, běžný hráč si spíše zajde do nejbližší pobočky GameStop nebo Best Buy, kde se dají za menší obnos pořídit hry v krabičkách, ať už nové, stále zabalené či použité, takzvaně již rozbalené. Guy Longworth věří v možnost volby jako cesty, která je pro hráče, zákazníky Sony, ta nejideálnější. Dát hráčům volbu, jak chtějí konzumovat obsah, dává smysl, o to větší, když v současné době stále převažují prodeje fyzických médií nad těmi digitálními - ať už se to týká her, či jiného odvětví, např. filmového.

Proč nutit zákazníky do něčeho, co sami nechtějí? Sony už jednou pohořela na prosazování digitální distribuce jako jediné možné varianty s PSP Go.

Guy Longworth věří, že hry na fyzických nosičích tu budou ještě hodně dlouho, dokonce déle, než si dnes myslí i ti největší optimisté. Proč asi? Říká se, že mezi hlavní důvody, proč je fyzický nosič lepší, patří fakt, že hráč zakoupenou hru "vlastní", na rozdíl od hry pořízené skrze digitální distribuci. Fakt, že krabičkové hry nemají (zpravidla) žádná pofidérní DRM, která omezují vlastnictví jedním, či druhým způsobem, je právě onen rozhodující fakt, proč se hráči disků ještě nechtějí zbavit. Není to tedy tak, že by disk lépe voněl, než internetový kabel, po kterém se hra stáhne z digitálního obchodu, nebo, že hrám to více sluší na poličce, než-li někde tam uvnitř herního zařízení. Možnost hru zapůjčit kamarádovi, nebo ji dále prodat a koupit si z těchto peněz další, je něco, co bude asi ještě nějaký čas tím hlavním argumentem, proč ještě nevstupovat do éry digital-only.

Zvyšující se podíl digitálních prodejů dává tušit, že budoucnost je skutečně digitální. Zatím ji oddaluje neochota digitálních distributorů přiznat zákazníkům práva nad zakoupeným obsahem, která jsou dokonce i podle evropského soudu legitimní.

zdroj: GamesIndustry

zeal

0 komentářů:

Okomentovat