Jedno je jisté. Je tu hra, říkejme jí třeba Magrunner, která možná svými kvalitami překonává zábavný koridor-puzzler Portal 2. Možná. To nezní moc jistě, asi si teď říká bystrý čtenář. No fakt je ten, že od vyjití Portalu 2 tady nebyl žádný takový kandidát, který by puzzleru od Valve mohl konkurovat. Ani z poloviny takový kandidát, jako teď Magrunner.
Jak se Magrunner hraje? Lepší bude nejdříve říci, co to Magrunner vlastně znamená. Mag je zkratka pro magnet a runner je asi jasné; běžec pro ty, kterým to jasné není. Vytváříte barevná magnetická pole, která jsou buďto zelená, anebo červeně "nabitá", a dvě, čí vícero stejně nabitých těles se přitahuje... což není správně podle naší fyzikářky, ale to je jedno, protože stejné barvy se přitahují, a odlišné barvy se naopak odpuzují, a to dává alespoň z pohledu herních mechanik perfektní smysl.
Střelba je jako v Portalu. Levým tlačítkem myši se vystřelí červená barva, pravým zelená Střílí se do plošinek, které pak jezdí, je-li v dosahu magnetického pole jiné magnetické pole. A na jakou stranu, o tom rozhodne, jak barevné to pole je, resp. kam ho odpudí jinak nabité pole. Je to trošku jinačí princip, než ten viděný v Portalu 2, ale prostředí je podobné a jsou tu i krychličky, se kterými se manipuluje, naprosto stejně. Skákání v důsledku stání na krychličce právě odpuzené opačným magnetickým polem také, lehce, připomíná Portal 2.
Puzzly jsou dobře vymyšlené, a na rozdíl od Portalu 2 jsou tu i nějaké ty zapeklitější, které dokáží potrápit mozkové závity, dokonce i ty moje. Příběh tu také je. Co se mi líbí je celkem časté měnění prostředí, takže dívání se po okolí lehce neomrzí. Dá se tu i zemřít, pádem do propasti. Je to zábava, ne to padání. Vážně nevím, proč tohle nevyšlo pod hlavičkou Valve. Možná s pár dějovými a grafickými úpravami by to obstálo klidně i jako Portal 3. Nápady tahle hra rozhodně má a hratelnost, ale i grafická prezentace je na vyšší úrovni, než se dá od indie her očekávat. Doporučuji!
zeal
0 komentářů:
Okomentovat