středa 27. května 2015

Teď hraju Dirty Bomb

O Dirty Bomb jsem psal na Kultuře kriplů v listopadu 2012, kde jsem mimojiné zmínil, že hra brzy obsadí naše PC. O tři léta později je stále ve fázi uzavřené bety a kdoví, jak ještě dlouho v ní tahle nadějná futuristická střílečka zůstane. Nerozumím tomu, jak může Splash Damage, tvůrce legendárního Enemy Territory, pilovat hru takhle dlouho. No, každopádně jsem rád, že ji už můžu hrát. A že to prozatím vypadá na vskutku dobrou kompetitivní střílečku. Dá se říct: v duchu Enemy Territory. Kvůli ní jsem odinstaloval Titanfall. Nic proti Titanfallu, není úplně špatnej, ale to padání titánů z nebe hru zase tak nevylepšuje, ať už si myslí v Respawn Entertainment co chtějí. A hlavně, mě spíš baví, když mám ve střílečce pocit, že hraju v týmu, což jsem v Titanfallu neměl snad ani jednou. Titán spadnul a už jsem jel jen na sebe. Poprvé je to zážitek. Po nějaké době nuda. Kdežto Dirty Bomb je jinej kalibr. Tam jde o to, dobře zamířit, krýt se a být na správném místě ve správnou dobu, dojít s týmem na místo splnit objective. Nejen rozprášit druhej tým. I když, i to je součástí hry. Zvednout raněného parťáka dává smysl, když plníte objective. Na bojišti plném titánů ne.


Hra je dostupná na Steamu, respektive zatím jen pro ty, kteří se dostali do bety. Bude zdarma a Splash Damage se, oproti Enemy Territory, vrátí investice tím, že nechají hráče kupovat další povolání, ke kterým se méně majetný hráč dostane až po delší době hraní. To mi přijde hodně férové. Jinak doufám, že tam další výhody ke kupování nebudou, jinak by u mě hra asi skončila. Přece jen, Battlefield Heroes a jí podobné pay2win hry jsou čiré abominace a neměly by být nikým podporovány.

Líbí se mi zbraně, zatím nejvíce asi ten granátomet. Nálože, co se přicucnou ke všem materiálům krom lidské kůže, taky ujdou. Povolání jsou pro mě zatím jedna velká záhada. Zatím jsem toho nenahrál tolik, abych měl solidní představu, jak velký arsenál Dirty Bomb nabízí. Možná stále do hry přibývají nové a testovací fáze, čili uzavřená beta, slouží k tomu, aby se "na konci" ty nejvíce "badass" zbraně vyhodily, případně nacenily tak, aby hráči vyloženě chtěli Splash Damage dát těch sto dolarů, jen proto, aby jim na virtuálním bojišti nikdo nezkřivil vlásek ve férovém souboji.

Nejvíc mi vadí nepřítomnost "teambleedování". Ne tedy, že bych chtěl bleedovat vlastní tým, haha, ale bez něj je to určitě méně napínavé a tak nějak více agresivní, než by si kvalitní střílečka zasluhovala.

Nu, a je tu konec textu, na nějž jistě brzy navážu dalšími pocity a postřehy. Zpět do Londýna!

zeal

0 komentářů:

Okomentovat