pondělí 22. června 2015

Code, code, code

Nejdřív je na místě poděkovat dobrotivému cizinci, který mi na Databázi her dal bod u Prince of Persia. Tímto je SCORE mého komentáře krásných 30:0. A můžu odejít ze světa komentování her neporažen.

A dál. Ještě než se dostanu k tomu, o čem je záhadný název článku, rád bych upozornil na svoje zhodnocení E3, kteréžto bylo před pár dny publikováno na KK. Jak jsem si to ještě jednou přečetl, uvědomil jsem si, že tam chybí shrnutí myšlenek na téma Doom a Last Guardian, dvě hry, co mě zahřály u srdce a u nichž jsem si řekl, že videohry jdou správným směrem. Narozdíl od Assassin's Creed. Nebo mnohem, mnohem hůře Tacoma, alias Gone Home ve vesmíru.

Při "ladění" mé Google Play prvotiny už začínám přemýšlet o dalších projektech a určitě mám namyšlený už poměrně dlouho jeden velký projekt, upírské RPG. Ještě než se pustím do něj - a že bude nejprve potřeba sehnat tým schopných lidí -, rád bych ještě chvíli zůstal při zemi a dal se do jednoho, dvou zajímavých projektů menšího kalibru. Jeden z nich by snad mohl být čtverečkový dungeon, který by se vyznačoval velice jednoduchou grafikou - to abych byl schopen ho dokončit dříve než mi zešednou vlasy a změkne lebeční kůra. Už jsem tu před několika lety psal (dokonce ještě před oznámením Legend of Grimrock), že bych se rád pustil do olsků dungeonu a tahle myšlenka mě ani dnes ne a ne opustit.

Láká mě vhodit hráče do uzamčeného tajemného labyrintu plného pastí, hnusu, špíny a desítek nemocí, kde nebudou sami: stíny ve vzdálených rozích začnou získávat až moc ostrý tvar, když se skupinka dobrodruhů při snaze o otevření truhličky v poloosvětlené, od mrtvoly trpaslíka v rohu zasmrádlé, místnůstce začnou obávat nejhoršího. Klíč zjevně nepasuje. Ve chvíli nepozornosti, snad způsobené tichými krůčky vetřelce, přijde hlasitý výkřik. A to už svírá ve svých kusadlech nejslabšího člena družiny jakási obluda, jež právě rychle zaběhla za roh. Světlo Palmýniny dohasínající louče ji nestačilo zaregistrovat. Zvýrazňujíc horor, ruce Algamhora stále majestátně zvednuté, jako kotva zaseknuté prsty do kamenné výzdoby podzemního labyrintu. Palmínina mrštná ručka ještě hodinu nepřestane šermovat s ohněm na klacku, a to Palmína patří mezi ty méně vyděšené členy družiny. Z druhé chodby se ozvalo jemné, a o to děsivější, zachrochtání...

Viděl bych to tak, že brzy začnu pracovat na editoru a pokud by někoho chytla stejná slina, budu ochoten se o editor, a radosti s ním spojené, podělit. A kdo ví, možná projekt zaujme i nějakého kreslíře fantasy, ať už méně či více zkušeného. Pokud ne, dungeon bude zfinalizován tak či tak, ale nebude teda pěknej. Pro jistotu dávám projektu pracovní název: Terrible dungeon.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat