sobota 19. prosince 2009

Tisíckrát proč

Člověk na chvíli opustí internet a hned ho napadají zajímavé otázky, hm. Tak například. Proč se o Dragon Age píše jako o RPG hře desetiletí, když každého zdravě uvažujícího člověka musí napadnout, že si takové označení nezaslouží? Proč novináři věnují prostor amatérským blbostem jako jsou hry od firmy Crayon a podobně? Proč hry, které se recenzují v sídle herní firmy, popř. po nějakém úplatku, rautu, večeři ve dvou (klidně popusťte uzdu své fantazii), proč dostávají vysoká hodnocení? Proč se všude, i v našem malém rybníčku, pořád píše tak hodně o herním BIZNISU, když je každému hráči, čtenáři naprosto ukradený, kolik vydělá tohle a stojí zase támhleto?

Proč jsou na Eurogameru BIG ASS recenze, když mi stačí pouhé čtyřminutové video na Youtube, abych si stačil udělat dobrý obrázek o hře? Proč české herní časopisy mykají, teda píšou v množném čísle, když jsou pod články napsaná jména autorů? Jsou to borgové? Navrhuju zrušit mykání nebo zrušit jména. Prostě to zrušte! Nemůžu to číst!! Proč o hrách píšou i lidé, kterým vůbec na hrách nezáleží a vůbec neví, o čem to píšou (časopis PC Extra)? Proč webové herní servery podporují flame? Proč stojí herní časopisy dvě stovky, když by ve skutečnosti mohly velice profitovat s cenou okolo šedesáti korun? Proč Score vypadá stejně jako před osmi lety? Proč má tak odpornou grafiku, Score, a proč tam jsou na každý straně vlepený ksichty redaktorů, když je nakonec úplně jedno, kdo tu recenzi psal, viz mykání? Proč je Tomáš Zvelebil komunista? Proč na Games Developers Session nebyl nikdo schopen během přednášky zhasnout světla? Proč lidé flamují (ne flámují, ale flejmují) na Tiscali Games, když ví, že je za jejich zrůdné chování čeká ban? Proč Hrej po zrušení strukturovaných diskusí nezavede zpět původní diskuse, když ví o exodu svých čtenářů na Fake Hrej (mimochodem to je doufám hezký mrknutí na Fake Everest)? Proč ještě nemám Left 4 Dead 2, jakožto docela velkej fanda jedničky?

Proč už nikdo nedělá úchylné hry (Robinson's Requiem, Ishar, Redline)? Proč fanoušci X-boxu závidí fanouškům Playstationu? A naopak, i když... Proč všichni vychvalují Natal, když jde jen o pouhou lepší verzi EyeToye a navíc existoval už v době PS2? Proč se motion senzorům od Sony říká blikající vibrátory, když jde ve skutečnosti o motion senzory? A navíc nevibrují. Proč je v herním byznysu tolik peněz, když je pirátství každým rokem stále silnější? Proč je na Kultuře kriplů poslední dobou tak málo článků, když jeho autoři, sebe nevyjímaje, dobře vědí, jak moc rád je čtu? A nejen já. Proč mí oblíbení recenzenti dostávají tak málo prostoru? Proč se mému oblíbenému prostoru nedostává (kvalitních) recenzentů? Uf. Proč se hry tak hodně hypují? Proč se hry stále hodnotí nic neříkajícími čísly? Proč ještě nevyšel Excalibur? Proč se Andrew nikdy nevrátil k psaní o hrách, když mu to šlo, jako nikomu jinému? Proč se mi nelíbí poslední číslo Score? Proč se nedělá víc her, jako je Uncharted?

Proč?

zeal

4 komentáře:

  1. Dragon Age - protože hype.

    Amatérské blbosti - protože to je zajímavé.

    Rauty - :))

    BIZNIS - hráči se musí vychovávat od tupých "pařanů" až do fáze "inteligentní herní teoretik" :). Já se o filmy zase tak hluboce nezajímám, ale velmi mne zajímá, jak který film vydělává - tzn. jak pravděpodobné je jeho pokračování. A stejný princip funguje i u her.

    BIG ASS x YouTube - protože požadavky "trhu".

    PC Extra - protože to začíná být "moderní".

    Podpora flame - protože to generuje návštěvnost.

    Flame na TG - protože jsou nemocní.

    Hrej exodus - protože tvrdohlavost.

    L4D2 - protože je to stejné.

    Úchylné hry - protože by prodělali kalhoty.

    Závist Xboxářů - protože PS je známější značka.

    Natal - protože super prezentace.

    Sony vibrátor - protože tak vypadají.

    Peníze x pirátství - protože konzole.

    Recenzenti - tlačí se nová mladá krev.

    Hype - protože peníze.

    Čísla - protože je to uchopitelné i pro kretény.

    Excalibur - protože Ludvík.

    Andrew - protože děvky.

    Uncharted - protože peníze a talent.

    uf :)

    OdpovědětVymazat
  2. Overwatch: Tak to je vyčerpávající odpověď. Ne sice na všech tisíc "proč", ale i tak smekám (i za pěkné odpovědi). :)

    Tam na ty otázky o Score by to chtělo nějakého Score specialistu.

    OdpovědětVymazat
  3. eSSesákem (Score Specialistou) jsem byl do nějakého 30. čísla. Od té doby pouze Level (do té doby oboje).

    Jinak moc pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky. :) Možná nějaký hlodavec z Ikey by se mohl ke Score blížeji vyjádřit, ale mám takový pocit, že na zimu jsou všechny krysy a potkani pěkně v teple pod zemí... ehm. :)

    OdpovědětVymazat