V poslední době se tihle pomatení vtipálkové přicucli k Heavy Rain, a to jen proto, že je to hra, která se liší od těch ostatních (tak ji zbijme, když si o to sama žádá, co?). Pár lidem asi vlezlo do hlavy, že Heavy Rain nikdy nebude na tom jejich přístroji, a to jim hlodá mozek takovou měrou, že jedinou obranou je útočit na něj všemi možnými i nemožnými prostředky. Co jsem tak zpozoroval, nejvíc jim asi vadí, že u něj hráč nemá dostatečnou volnost. "To musí být krok vzad, ne? Hele a nemá to ani multiplayer a stejně je to jen film, kterej si můžu zahrát na Youtubu." Na Youtube sice videa jsou, a to interaktivně přizpůsobená, jenže co jsem viděl, tak na těch Youtube videích je podobná hratelnost, asi jako kdyby tam byl Mortal Kombat a vy byste myší vybírali, jaký úder teď právě provedete. Zábava pod psa. Nic, co se byť jen trochu přibližuje původní hratelnosti. A co teprve, až půjdou "hrát" hry pro Natal přes Youtube. To bude keců, jak jsou ty hry špatný, omezený a kdovíco.
To je prostě nesmysl. Na Youtube videích je jen pouhý zlomek hratelnosti (dá li se vůbec o hratelnosti jako takové mluvit), v podstatě můžete ovlivnit hru jen ve zlomových okamžicích. Takže ten Mortal Kombat by vypadal tak, že byste se čuměli na Raidena jak se pohybuje ke svému protivníkovi a už už se chystá na úder a najednou vám tam vyskočí možnosti, vy jednu zvolíte a pak se koukáte na Raidenovu pravačku, která si to míří k čelisti protivníka. Pak asi další minutu sledujete jak se ti dva snaží ze sebe udělat krvavej flek a zase: je tu nějaká nabídka, kde si něco vyberete a pak zase za vás hraje někdo jiný. Ne, tak takhle se ta hra nehraje. Přes Youtube se vážně hrát nedá. Ani Mortal Kombat, ani Heavy Rain. A co takhle Rebel Assault? Ten možná... taky ne.
zeal
A ono v heavy rain jde ovlivnit hru v jiných okamžicích než zlomových?
OdpovědětVymazatJak moc ten vývoj jde ovlivnit, kolik větví vedoucích k různým koncům ta hra vůbec má, to bych asi musel dohrát několikrát, takže to ti nepovím, ale pokud tě zajímá, jestli se to vůbec nějak hraje, tak odpověď zní následovně:
OdpovědětVymazatV průběhu záleží na tom, kam s postavičkou půjdeš. V tom obchoďáku záleží jakou uličkou se vydáš (postavičku ovládáš jako v každé druhé third person hře), protože v jedné jsou rozsypaný chipsy, v další je flaška, kterou toho zloděje můžeš praštit po hlavě. Záleží na výběru témat při rozhovorech, témata se už neopakují, oproti klasické adventuře a v soubojích, nebo v akčních pasážích, záleží prakticky na tom, jak rychle a přesně umíš mačkat tlačítka a točit páčkou, taky si vybíráš možnosti, kam ta postavička půjde, jak se zachová.
A nakonec, určitě tam jde ovlivnit hru víc, než ve většině adventur. Ale zase ta hratelnost je postavená na něčem úplně jiným. V podstatě neustále máš plně v rukou ovlivnit ten další vývoj, než že bys čekal na cut scénu a pak se nějako rozhodl.
A v hitmnanovi nezáleží na tom, kde necháš kde položenou mrtvolu, kde odhodíš zbraň, kdo jí najde, jakou cestou půjdeš... Chci tím jenom říct, že Heavy Rain není v žádném případě nic revolučního s milionem možností.
OdpovědětVymazatNo jasně, v tom to revoluční není.
OdpovědětVymazatRevoluce je v tom, že jde o hru, která nabízí opravdu silný a především dospělácký zážitek. Ale samozřejmě to za revoluci považovat můžeš a taky nemusíš, záleží na tom, jak to každý vidí. Někomu jsou pokusy o dospělý obsah ve videohrách u levé, ehm, půlky a někdo na to vysloveně čekal, jako například já.