čtvrtek 3. května 2012

Deset minut s Unity: část 2

Na dalších Deset minut s Unity se našel čas již takhle zavčas, což zase není takové překvapení vzhledem k velmi pohodovému času, který jeden seriálový díl zabere. Co se udělalo ve druhé části:

Změnil jsem rozměry místnosti, aby byla o něco větší. A nejen to. Aby se mi nadále lépe tvořilo, musel jsem rozměry "normalizovat" na celá čísla - jedna zeď má délku 10, další dvě ji mají 8, výška místnosti je 6, podlaha je 10 na 10 Unity jednotek. Po takovém přenastavení se mi následně mnohem lehčeji počítaly souřadnice při následujících operacích: zvýšil jsem zdi místnosti a doplnil vchod. Ještě chybí dveře, ale ty jsem v časovém limitu nestihl. Zato jsem stihnul přidat strop, který byl zprvu průhledný - po otočení mého modelu jsem zjistil, že i podlaha je zespodu průhledná, což nejspíš znamená, že plane je vhodný na podlahu, ale ne na strop -, pak jsem ale vyrobil strop z kostky a vše vypadalo OK. Ještě jsem stihl strop otexturovat pomocí na Google naleznuté textury, která nejvíce připomínala strop.


Objevil se jeden estetický problém. Se změnou rozměrů zdí okolo vchodu došlo k nahuštění textur na přední zdi, což je následek toho, že Unity mapuje textury na objekty pomocí poměru velikosti modelu k rozměru textury. Asi na těch řečech, že v Unity se nemá modelovat, něco bude. Určitě v některém z dalších projektů budu vytvářet modely v Blenderu, ale v úvodním díle to zase tak nevadí, protože jediné, oč mi tu jde, je vytvořit level a něco hratelného v něm.


Stůl, podlaha, zdi, vchod a strop. Co se objeví příště? Že by konečně lampa? Možná i nějaký plakát na zeď, hmm. A je docela možné, že změním texturu zdí, aby to nebylo tak šílené na oči.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat