Obecně jsem proti psaní osnov. Při psaní na CC si nikdy nevypíšu základní body, jako 1. úvod, 2. stať a 3. závěr, či totéž, ale pod jinými, mnohem zábavnějšími názvy. Ani při psaní kamkoliv jinam. Zdá se mi, že je to kontraproduktivní, jelikož tam, kde jsou pravidla, obvykle přestává být zábava (avšak existují výjimky, jako např. počítačové hry). Na druhou stranu, bez osnovy, či bez řádu, je pak šance, že článek bude nepřehledný, chaotický, až působící řádně zmateným dojmem, či bez jasné pointy.
Co se týče seznamu článků, které je třeba napsat, ani to v minulosti na CC nikdy nebylo. Pokaždé, s výjimkou dojmů, se téma článku vyklubalo až poté, co jsem ho začal psát. Takový způsob zdá se mi nejužitečnější z hlediska mých potřeb zlepšování se ve psaní. Těžko bych se procvičil, pokud bych o článku dopředu dlouze přemýšlel, vymýšlel místa v textu, která budou trefná, trefně vtipná nebo poučná. Navíc to zabírá čas, určitě spoustu času, kterého je třeba využít někde jinde. A tak, říkám si, že by asi bylo fajn na malinkou změnu. Začněme seznamem článků, které zní zajímavě, avšak ještě se na ně z toho, či onoho, důvodu nedostalo.
Jak funguje herní nenávist? Vše o nenávisti ve hrách, okolo her a proč je to špatné. Nenávist nás ničí. Proč někteří nenávidí Sony a proč tuto nenávist ventilují na nesprávných místech, tj. místech, kde se shromažďují, virtuálně či fyzicky, hráči počítačových her? U psychologa je to správné místo.
Současné české herní projekty. Věděli jste, že adventuru J.U.L.I.A. dělali češi? Pokud ne, jste na tom stejně jako já. Víte, že za jednou z nejúspěšnějších mobilních her Shadowgun stojí brněnský tým? Na čem skutečně dělá Dan Vávra?
Seriózní hry a jejich uplatnění. Jan Amos a jeho škola hrou. Medici a virtuální operace. Simulátory, ve kterých se nestřílí. Pacienti-hráči a hry zmírňující bolest. Ničíme fóbie hrou.
Proč byste si měli pořizovat PSP. Jaké hry jsou cool a jakých se vyvarovat. Kontroverzní custom firmware a rizika jeho používání. Emulátory, co je ještě legální a kde už hrozí, že vás za to praští přes prsty. Podpora PS1.
Unity a jak v něm naprogramovat základní hru. Ping? Pong! Nebo raději žížalu? Skládáme kostičky. Vaše první skákačka, které neodolá křehké pohlaví. Jak na herní design, aniž by vám při tom upadla hlava. Tipy a triky, čeho se vyvarovat a co naopak s chutí aplikovat.
Nová generace herních přístrojů. Co čekat od nových konzolí? Co reálně očekávat od nových konzolí? Jaké hry na nás autoři her vystřelí? Postará se Steambox o definitivní konec PC éry? Krátké shrnutí všech nových generací, které tu příští předcházely. Nakolik se díky novým technologiím změní herní zážitek? Jsme připraveni?
A už jsem toho napsal poměrně dost, takže text zakončuji, a zakončuji ho ujištěním, že se nebudu vůbec zlobit, použije-li jedno z těchto témat jiný bloger, či blogerka, a ani nebudu nadávat, když se v některém z příštích dnů objeví takový článek na Eurogameru, Hrej či jiném herním web/blogu. Nakonec, já také rád čtu a stejně tomu holt nezabráním - ale proč taky? ;)
zeal
0 komentářů:
Okomentovat