pátek 15. února 2013

Aliens, tak jak?

Chtěl jsem si pořídit Aliens od Gearboxu, ale teď váhám. Recenze na to přímý vliv neměly, jako spíš "slovo na sociálních sítích" (obdoba slova z ulice), že ta AI... Ta AI. V recenzích se taky o ní něco psalo, ale recenze na moje opatrné zaváhání vliv, dá se říct, vůbec neměly. Ať létají trojky, dvojky, nedávno u Duke Nukem Forever se stejně ukázalo, že herní recenzenti pravdu nemají. Někdy se trefí, to se asi holt vyloučit nedá. Pak mě zaujalo tohle video, podle kterého v demoverzi hra Aliens byla atmosférou nasáklá filmová chodička, a v plné verzi to někdo předělal, aby to vypadalo co nejtuctověji (thx, Kobitch):


A to mi vysvětlete, kde se stala chyba. Možná, že Gearbox si řekl, že co nejtuctovější znamená to samé jako nejprodávanější. Osvětlení jiné, shadery jiné, dokonce někde skriptované sekvence jiné a "mlha", ze které si mohl mariňák sednout na zem. Ta ve výsledné verzi chybí. A že podle videa původní verze vypadá tak parádně, že by mi snad bylo jedno i kdyby ta AI...

Chování alienů je údajně podobně mizerné, jako inteligence zombií v Left4Dead. A to už je na pováženou, protože když vás přehlédne Alien, který projde okolo vás v blízkosti jednoho metru a "zahne za roh", je něco velice špatně.

Možná, že počkat na opravný patch je ta nejsprávnější taktika pro tuto chvíli, i když zase hra je teď úplně nová a až se podaří opravit mozky všech alienů, tak už to tak nová hra nebude a ten pocit, že hrajete novinku, ten už při hraní nebude. Ale zase si nezkazíme příběhovou kampaň.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat