pondělí 13. července 2015

Terrible Dungeon, část 5

Z konkrétního důvodu jde o poslední 2D update. Mapa, tedy její editor, je hotová. V příštím updatu se bude vše řešit v 3D pohledu, který šel zprovoznit tak rychle, až se musím přiznat, že už ho mám vlastně hotový. V krátkosti: po vytvoření mapky se zmáčkne tlačítko se záhadným nápisem ZDI, tabem se přepne do dungeonu a hráč se může pohybovat po čtverečcích v dokončeném dungeonním bludišti se vším všudy: zdmi, podlahou a stropem.

Dveří jsem vytvořil dva druhy: běžné, bez nutnosti klíče a zamčené, vyžadující klíč. Zatím jen jako obrázky do editoru, jejich trojrozměrné verze přijdou až později. Jejich přidávání do mapky jsem vyřešil jednoduchým způsobem. Hráč přepne z podlahového módu do dveřového tlačítkem 2, resp. 3, a už jen myší vybírá na jaký čtverec dveře půjdou. Místo, kam se můžou dát dveře, musí již existovat - nutnost podlahového čtverečku na místě, kam se vrazí dveře. Po kliknutí je na designérovi kam dveře budou na čtverečku směřovat, buďto doprava nebo nahoru, či dolů - zmáčknutím na tlačítko se dveře otáčejí na čtverečku po směru hodinových ručiček. Pravým tlačítkem myši se dveře odeberou.

Todo na jeden z dalších updatů: spárovat zamčené dveře a správný klíč. Rezavé dveře se otevřou jen po vložení klíče s lebkou, naleštěné dveře půjdou otevřít jen nablýskaným klíčem. Příště snad již budou už nějaké ty obrázky připomínající dungeon. Zatím jde tvorba až hrozivě lehce. Teď si uvědomuju, že pojmenování hry je až hrůzyplně trefné.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat