sobota 7. srpna 2010

Z čeho je fér vycházet při psaní článků?

Když se rozhodnu napsat článek, někam a dejme tomu na nějaký hojně navštěvovaný web, a mám napsat třeba o bondovkách - protože se chystá nová bondovka -, z jakých informací je fér vycházet, za předpokladu, že jsem si za svůj dosavadní krátký život nestačil koupit všechny hry s Jamesem Bondem v hlavní roli?

Deadline tiká zatím ještě v dáli, ale přibližující se zvuk broušení smrťákovy kosy, nebo taky stále hlučnější zvuk šéfredaktorových zubů je stejně na můj vkus až příliš hlasitý a nedá se přemýšlet. A nedá. Které díly jsem to hrál? Možná ani jeden a teď "babo, raď", co já s tím článkem?

Tak to by pro dramatický úvod stačilo, a já ho stejně spích za dvě minuty.

Vím, že herní redaktoři si dopomáhají k informacím skrze staré recenze a to znamená, že co je napsané v oné recenzi, to je slovo, které platí. Někdy se ovšem stane, že v recenzi je chybka a redaktor se tak přede všema odhalí, že onu hru vůbec nehrál. Fér nebo nefér, opisovat ze starých recenzí je "lotto", které se nemusí vyplatit. Za další, dá se vycházet ze stránek jako Gamerankings a tam zase nastává problém, že čísla nejsou vše a ta Atlantis, která dostala na Gamespotu čtyřku je vlastně sakra dobrá hra.

Každopádně (jak já tohle slovo rád používám - musím ho psát častěji), pokud chci napsat tematický článek o bondovkách, tak dle mého by bylo úplně nejlepší vyhnout se jakémukoliv hodnocení, jelikož jsem ty hry nehrál a tudíž opravdu nemůžu tvrdit, co je z nich dobrá hra a která nestojí ani za tu zmínku. Stejně tak je blbost psát, která bondovka je nejlepší, protože to z první ruky nemůžu vědět.

A vůbec, není to fér.

Když chci napsat tematický článek o Hvězdných válkách, taky se na ně podívám a ne jen na první díl, pustím si je hezky všechny, abych si na to udělal svůj vlastní názor.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat