pondělí 16. dubna 2012

Legend of Grimrock

Předtím, než jsem ho začal hrát, jsem si říkal "Hurá. Konečně nový dungeon!". Při hraní jsem si pak všiml "Ale tohle přece je stejné jako Eye of the Beholder!". Dvacet, nebo kolik, let po Beholderovi se objevuje hra, o které se dá říct, že je to remake Beholdera, jenomže je nepřiznaný, a tak si to můžeme o něm jen říkat, žádné fanfáry a žádné výkřiky typu "Zahraju si Legend of Beholder!". Vše je úplně stejné, v Beholderovi viděné, stokrát okopírované a je to vlastně celkem jedno. Je to přesto zábava to hrát.

Vždyť to dělalo pět lidí nebo kolik, není to slavný návrat dungeonů, či něco jen z poloviny takového kalibru, žádné Wizardry IX, či návrat Might & Magicu, nebo snad dokonce nová Ultima Underworld. To se jen na nezávislé scéně někdo rozhodl zkusit "Jak by asi vypadal Eye of the Beholder v HD". A dobré to je. Není to až tak dobré jako Beholder 2, to se obávám ani snad v pětičlenném týmu není možné dosáhnout, takového nesnadného cíle, překonat jeden z nejlepších dungeonů všech dob. Na nějaký pořádný "dung" (viděné z očí, skupina hrdinů, odehrávající se v kobkách) si budeme muset ještě nějakou tu chvíli počkat, a třeba tomu dopomůže Kickstarter, abych ho tu na blogu také zmínil, když už se o něm hovoří téměř všude.

Trochu mi na něm vadí technické nedodělky. Je mi celkem jedno, že filmečky jsou pouhé obrázky, ale celkem hodně mi vadí, když se postavičky nepřátel pohybují jako kdyby je někdo vyrobil a poslal časovým portálem z první poloviny devadesátých let. Nevím, jestli to bylo účelně být v animacích pořádně retro, spíš mi to ale připadá, že onu animaci koster a dalších kobkových nestvůr dělal někdo, kdo se animaci, resp. riggování postav, teprve učí (ne tedy, že bych to svedl lépe, že). Na rok 2012 tohle skutečně nestačí, avšak, upřímně, tohle se hře prominout dá... Je to chybka ubírající na zážitku, ale není to určitě nic zásadního kvůli čemu byste od hry dali ruce pryč.

Co mi vadí na hře nejvíce - je to první hra, která mi zkazila radost z hledání tajných páček, tlačítek a jezdících zdí. Je tu toho tolik, od tlačítek, přes páčky, tajnými místnostmi konče, až mi bylo po dvaceti minutách celkem jedno, když jsem mačkal to malé, jakože špatně viditelné, tlačítko. Když je něčeho příliš, nebo když se něco objevuje často, tak je to nuda. Tohle tvůrci Legend of Grimrocku neví.

A nakonec abych se přiznal, osobně bych si raději zahrál dungeon s volným pohybem. Přece jen pohyb po čtverečcích byl v roce 1990 jakýmsi kompromisem mezi tvůrci a tehdejšími technologiemi. Dnes, a např. už v roce 1993, to nedává(lo) moc smysl, proč se takhle zbytečně omezovat. Moc to nechápu a věřím, že je to dělané jen z toho důvodu, že by to dnes nikdo dobrovolně neudělal. Tvůrci mají ale PR zdarma - návrat čtverečkujícího dungeonu, OMG!

zeal

0 komentářů:

Okomentovat