Obecný problém generátorů názvů je jejich nízká použitelnost, jelikož až příliš vystihují, co se bude ve hře dít.
Elite Sandwich Interactive bude simulátor smíšený s "time management" subžánrem a z 99 % půjde o hru mířenou na dívky.
Day of the Business Zombies by mohla být - a nejspíš také bude - další zombie hra. Naproti tomuto jednohlasnému závěru by ale také mohla uspět teze, že jde o vtipně pojatou a zajisté i chytrou variaci na sociální kritiku dnešní businessem zaslepené společnosti. Ale popravdě, od her by nikdo tak důmyslné pozadí za videohrou nečekal a koncem dne by šlo dozajista o komerční propadák.
Panzer Goblin Base je sice nejvýstižnější ze všech tří názvů, ale je také neúprosně konkrétní, protože po vás vyžaduje postavit vaši hru okolo: nějaké základny, což ihned opravuji na velmi konkrétní goblinní základnu, takže ve hře musí být goblini, resp. alespoň jeden goblin a také tu musí v blíže neurčené koncentraci zastat jistou roli pancéřová pěst, či pěsti, i když možná to spíše indikuje, že ona základna je z pancíře a tudíž dostat se do ní, resp. ven, nebude jen tak jednoduché.
Snad jsem vás už přesvědčil o nepoužitelnosti slovních generátorů. Jeden takový zbytečný generátor je zde, mimochodem, to pokud se chcete pobavit vygenerováním úplného nesmyslu.
Je proto nutné, při vymýšlení názvu pro vaši hru, použít vlastní hlavu. I když, ono to nakonec nebude tak hrozné, jak to v tuto chvíli vypadá. Ve skutečnosti totiž stačí vymyslet jen polovinu názvu, tu druhou část máte k dispozici z velice dlouhého seznamu vydaných her!
Warcraft vznikl (a nejen název) z Warhammer, kde WAR posloužilo pro první část názvu. Slůvko CRAFT po několika letech zužitkoval autor Minecraftu, a MINE zase byl využit pro sestrojení názvu nejnovější české hry Miner Wars. A to už se zase vracíme na začátek. WAR, vzpomínáte?
Valve tuhle moji radu pojalo doslova: Half-Life. No nakonec v tomto případě ano. Povedlo se. Ale v dalších případech to raději nezkoušejte, protože Half-Pig nebo Half-Massacre už zní dost podivně.
Název musí mít jisté kvality. Měl by být co nejkratší, tudíž zapamatovatelný, měl by být zvučný, a tudíž zapamatováníhodný, a měl by být rozlišitelný od zbytku toho milionu názvů, které si už stačili herní tvůrci rozebrat, a tedy aby byl zapamatovánímožný. Ale také pamatujte na to, že dlouho nepoužívaný název se dá šlohnout. Tady bych byl opatrný, ale většinou to vychází: Fable, Unreal, Tetris, Settlers, Carrier Command, UFO, a mohli bysme pokračovat.
Doufám, že tento článek někomu poslouží. Minimálně já si z něj vezmu příklad, protože dělat hru bez názvu není až taková zábava, jakou si člověk užije, když se vyráběná hra jmenuje nějak fantasticky. Á propos, ještě jsem tu nezmínil vcelku důležitý bod a tím je pracovní název, což znamená, že při vyrábění hry máte jeden skvěle znějící název, který po zhotovení podle potřeb upravíte, či kompletně vyměníte za jiný, aby se shodoval s obsahem vaší hry. Je velmi vhodné, aby se Dungeons of Larajones Indiana odehrávala, aspoň částečně, v kobkách, protože není nic horšího jak zmatený zákazník. Tohle si přibijte válečným kladivem na ledničku.
zeal
0 komentářů:
Okomentovat