středa 25. dubna 2012

Tvorba v Unity 1

O tvoření her v Unity se tady na blogu v budoucnu určitě ještě více rozepíšu, teď sem můžu jen naškrábat, jak mi tohle výrobní prostředí vyhovuje a jeden, dva postřehy, aby to nebylo tak krátké. Takže, Unity na mě působí velmi sympaticky, půjde v něm udělat nějaká ta hra a dokonce to snad ani nebude bolet, a ani ta výroba nepotrvá moc dlouho, jak to tak vypadá. Unity je totiž tak uživatelsky přátelská, že jde v podstatě jen o to, poslepovat jednotlivé části, připsat sem a tam nějaké základní skriptíky a... PLAY! Hra je hotová. No hra, spíše to, co v Unity stvoříte. Jestli to bude HRA, to už záleží jen na vás.

Na základnější, nijak složitou, hru vpravdě stačí naučit se základy Unity Javascriptu, občas se hodí i opsat řádku odtud a odsud, protože na netu je spousta fungujících, a proto velmi užitečných, příkladů a není důvod neopsat něco, co už funguje, a co je hlavní, ušetří se tím toliko drahocenný čas. Čas, který můžete - a také musíte - využít na tvorbě umění, tedy obrázků, modelů (meshů), hudebního soundtracku, zvukových efektů, popřípadě shaderů, textur (UV layoutu), a aby se modely nějako sofistikovaně hýbaly, je zapotřebí vědět jak udělat rigování toho či onoho objektu, resp. objektů. Ano, je to jednoduché. Už těžší je namalovat, vymodelovat, nadesingovat něco tak, aby to chtěl hrát i někdo jiný. ALE! Já osobně jsem toho názoru, že vaše první projekty by stejně měly být jen o zábavě, tudíž jak to namalujete, vymodelujete a nastříháte je v tomto případě opravdu vedlejší, to hlavní je zkusit si to, pobavit se u toho, dokončit to a nějaké ty oběti si už najdete, které si tu vaši vyzkouší. Pak z jejich feedbacku zjistíte, v čem vlastně ten váš mutantní výtvor schází a naopak jaké jeho části jsou vynikající. A taky, střeva hry se vždy dají našprtat, a že vám nejde kreslení? Vždy si přece můžete najmout profesionálního kreslíře... Jako to ostatně udělali i pánové z Amanita Design.

Rád bych se tu už pochlubil nějakým svým výrobkem, ale bohužel nic hratelného stále nemám. Ale bude! Nechci teď ztrácet čas s vylaďováním různých blbůstek jako je pálka pinkající míček nebo katapult střílející na kostičkový hrad, protože bych rád co nejdřív stvořil něco, co je fakt cool, a navíc tyhlety jednoduché příklady by stejně nikoho nezajímaly. A ten kostičkový hrad se mi navíc podařilo nějak pokazit, protože při spuštění okamžitě vybuchne! Podezřívám, že jsem někde dal dvě kostičky s fyzikou omylem do jednoho bodu v prostoru, takže rozpoutají explozi celé budovy a těch kostiček je tam tolik, že najít tu jednu explozivní by mi zabralo asi celý večer... Bohužel jsem ukládal do jednoho souboru, a to je klasická začátečnická chyba, kterou si ale jako začátečník můžu dovolit.

Občas na papír prototypuju nějaký ten schopně znějící projekt, a až mi to v Unity půjde lépe od ruky, rád bych v blízké budoucnosti vytvořil fungující prototyp(y) a pak se uvidí do čeho se nakonec pustím. Také bych rád něco vytvořil pro Android a iPhone, ale také pro iPad a Android tablet.

zeal

2 komentáře:

  1. Ale tak uz. Ja chci neco videt, neco hrat! Aspon malyho ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Plánuji něco nahodit na net, již brzy. :)

    OdpovědětVymazat