středa 4. července 2012

Čas si něco zahrát

Vysílen z neustálých projekcí a chození do nejluxusnějších restaurací v Karlových Varech, konečně zpět v rodné domovině. Videoherní chuť se mi pomale vrací a teď je otázka, jaká to bude. Jakou videohru opráším, abych si zase po dlouhatánském hiatusu zahrál. Naposledy, den před odjezdem do Varů, jsem si zapnul na pár desítek minut Deus Ex: Human Revolution, kteroužto mám teď zapůjčenou ve verzi PS3 - na PC, resp. na myši mě to, abych se tu přiznal, moc nebavilo. Horkého kandidáta na spářku bysme tedy měli a teď se půjdeme kouknout, jací další kandidáti netrpělivě čekají za oponou...

Název hry nelže, v Blood-u je krev. Dalo by se říct, že je všude, kam se podíváte.
Nabízí se mi Brink, zábava v multiplayeru s převážně střílecím obsahem, ale také parkourovou činností (ovšem bez koně) a třešničkou navrch je fakt, že tuto hru vyvinuli moji oblíbení autoři - rodu Wolfensteinovského -, a já teď kroutím hlavou, jaktože jsem ji ještě nehrál, když ji mám už nějakého toho půl roku nebo kolik, že to těch měsíců už bude. Důvod, proč jsem ji ještě nehrál je zlá DRM, která mi neumožňuje nainstalovat hru z DVD - dodávám, že jde o originální DVD, což je ale nakonec stejně jedno, protože STEAM si s DVD nehraje, protože digitální distribuce je dementní.

Na Diablo 3 nezbyly peníze. Všechny se mi rozkutálely ve Varech, a to jsem nenavštívil ani jedno kasíno, ani jsem omylem nerozbil jediný křišťálový glóbus, kterými byl z jedné strany posázen červený koberec, po němž se vždy ubírala delegace do velkého sálu mrakodrapu Thermal.

Chci se bavit. Tudíž bych měl nejspíše sáhnout do klobouku se zábavnými hrami, a ne po generické, kritiky vyzdvihované, penězi uplácané, ultra sterilní hře, jichž je současný herní průmysl plný. Duke Nukem Forever podruhé, to je jedna z možností, ale také by tu byla druhá možnost, sáhnout hlouběji do historie a zahrát si skutečně zábavnou hru: Blood.

Ještě celkem hodně uvažuji o Quake IV. Například proto, že prý není špatná, a také z důvodu, že ji tu mám na poličce už převelice dlouho. A ta zelená krabička s velkým Q na způsob čísla 4 se mi pozdává; už podle ní to vyhlíží jako poměrně sympatické dílko. Také navíc je to střílečka ze slavné série, s Raven Software u volantu a to by nebylo, kdybych ji alespoň nevyzkoušel.

Když se tak dívám, co zatím vyšlo zpoza opony, říkám si, že je tu až narváno střílečkami. Mohl bych uvažovat o From Dust od Erica Chahiho, o němž jedna polovina hráčů tvrdí, že ujde, a naopak druhé se nezdá, a zdaleka ne jenom proto, že jde o okatou kopii Molyneuxova Populous. A je tu také Civka, už pátá Civilizace od Sida Meyera. Ale zato druhá Alpha Centauri nikde. Civilizace je lepší. Je radost vést národ od jeho prvopočátků a směřovat ho k prosperující budoucnosti. Civilizace V je tak horkým (to horko!) kandidátem na spářku tohoto dne.

Ale může existovat ještě nějaký lepší tip.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat