pondělí 9. července 2012

XIII

XIII od Ubisoftu je jedna z těch lepších FPS stříleček a rozhodně jedna z nejoriginálnějších, jež se začátkem tohoto století daly pořídit na PS2. Hráč se vžívá do role tajného agenta s číslovkou XIII, kterého jednoho dne vyplaví moře na pláž kdesi v newyorkském Brooklynu. Zraněného a téměř bez jediné vzpomínky na předchozí události a s nemalým podezřením, že by nebylo dvakrát moudré zavolat 911. Nic, co by vysvětlovalo záhadnou třináctku na rameni - jediné co tak dává jakžtakž smysl je vyrazit na tajnou misi a zneškodnit pár desítek nepřátel.

Úplně to první, co mě na hře zaujalo, byla komiksová grafika. Ta tedy nejenže vypadá stylově, Ubisoft s komiksovým pojetím zašel ještě trochu dál a do komiksu stylizoval i akční sekvence, kdy se při zásahu nepřátelského vojáka objeví několik okének s klíčovými momenty, které by se v komiksovém sešitu pokoušely čtenáři zprostředkovat co nejdynamičtější zážitek a v případě videohry XIII byla naopak snaha dát hráči pocit, jako kdyby listoval stránkami papírového komiksu. Hra tím pádem působí značně originálně a podle mého soudu šlo o pokus i docela úspěšný. Komiksová okénka se zase tak moc neopakují, jelikož způsobů, jak zneškodnit nepřítele, je více - nakonec tajný agent si může dovolit všemožné legrácky, jako např. headshot s nožem.

Zábavný design úrovní byl to, co mě osobně hnalo dopředu. Co si pamatuju, tak jsem se zasekl v misi, kde bylo třeba přiběhnout k zasněžené chatce a odrovnat strážného, který mi šel naproti - asi měl obavy, abych nenastydl - a já měl bohužel tak málo energie z předchozí úrovně, že nebylo možné, dostat se dál. To méně zábavné na celé věci bylo to, že hra se krátce před chatkou uložila na moji jedinou pozici a já měl tak při restartu úrovně kolem 5 HP a ani po patnáctém pokusu jsem to, vcelku logicky, nemohl dát.

zeal

0 komentářů:

Okomentovat