Jak jen pojmenovat příspěvek týkající se dělání her? A proč ne Game Making, a ještě lépe u každého dalšího takového článku přidat pořadové číslo, aby to mělo nějaký řád...
Můj nejnovější poznatek okolo Unity je ten, že vyrábět 3D objekty a poté je importovat do Unity je mnohem lehčí, než jsem si ještě do včera představoval. Přesněji, vymodelovat něco neorganického, tedy hranatého, je záležitost několika desítek minut (samozřejmě podle složitosti). K mému překvapení, déle trvá onen vytvořený objekt správně obalit texturami. A že to není moc velká legrace, to jsem se přesvědčil dnes při "oblékání" hracího automatu Space Invaders. Převedení do Unity pak byla už úplná pohoda, jelikož všechny textury si na sebe objekt navlékl téměř automaticky - v podstatě stačilo, že byly ve stejném adresáři. Nezbývalo než automaty naklonovat a testnout je v terénu. Další krok by mohlo být oživení obrazovek a možná i přidání dalšího automatu. Možná, že k nim přidám i nějaké svoje oblíbené jako např. Gauntlet 2 nebo nějaké závodky, anebo light gun automat. House of the Dead 2 je můj vůbec nejoblíbenější.
zeal
Nj, modelovat v 3D Studiu nebol pre mna az taky problem, ale na jeden maly detail: Clovek co vie co robi, by ma asi s mojimi modelmi poslal do pr... vies kam :) Hlavne bolo, ze to vyzeralo celkom k svetu. I ked na zlozitejsich modeloch uz bolo vidiet, ze som si s niektorymi vecami nevedel rady (vid. moja star trekova lod). Mece, sekerky, stity a podobne srandy su celkom v pohode.
OdpovědětVymazatDalsia vec, ktora uz tolko v pohode nie je, je architektura. Tam uz to tiez nevyzeralo tak dobre, ako by mohlo... Ale holt, ked som odmietal tutorialy a vsetko robil formou pokus-omyl, tak sa nemam comu cudovat :)
A textury su druha vec, ktoru tiez neviem ci som robil spravne, ale dolezity bol vysledok :)
Já na to jdu stylem referenčních obrázků, co se pistolí, tanků a granátů týče, pak hrníčky, stoly, dveře a židle dělám víceméně zpaměti a na architekturu si hodlám pustit nějaký tutoriál a myslím, že jsou někde na netu k dispozici i blueprinty, které se dají prý slušně obkreslit a následně vyladit podle potřeby.
OdpovědětVymazatJá bych řek, že dnes je net stonásobně přívětivější pro amatérské vývojáře, než před pár lety. Dokonce je i spousta softvéru zadara, legálně, dokonce i profi herní engine Unity je zdarma. Já bych řekl, že teď je správný čas něco zkuchtit. A čím víc nás bude, tím lépe. :)